Uitgelezen

Uitgelezen… #thrillers

De laatste dochter – Jane Casey
Een tienermeisje wordt dood gevonden, haar keel is doorgesneden. Zij is het eerste slachtoffer, haar moeder het tweede. Rechercheur Maeve Kerrigan denkt in eerste instantie dat het om een gezinsdrama gaat. Hoewel ze de vader bewusteloos in het huis vindt, is hij verdachte nummer één. Eenmaal bij bewustzijn maakt hij echter duidelijk dat hij het derde slachtoffer is. Het enige familielid dat er ongeschonden van afkomt is de vijftienjarige Lydia. Zij heeft haar moeder en tweelingzusje gevonden en is de enige getuige. Maar zij weigert te praten.

Het 3e deel in de reeks en naar mijn gevoel een iets minder boek. De andere delen las ik heel erg graag omwille van verrassende wendingen en dat miste ik in dit boek. Maar toch heb ik het boek graag gelezen.

Zinloos – Luke Delaney
Dat rechercheur Sean Corrigan op z’n zachtst gezegd geen fijne jeugd heeft gehad, heeft hem er niet van weerhouden een mooi leven op te bouwen met zijn vrouw en twee dochters en een geweldige carrière bij de afdeling Moordzaken van Zuid-Londen na te streven. Hij heeft er daarentegen wel een bijzondere vaardigheid aan overgehouden: als geen ander herkent hij de duistere kant in de misdadigers met wie hij van doen heeft – dezelfde duistere kant die hij ook in zichzelf herkent. Nu is Sean op zoek naar de meest geraffineerde seriemoordenaar met wie hij ooit te maken heeft gehad.

Een typisch Amerikaans verhaal… een rechercheur gaat opzoek naar de dader… op zich geen slecht verhaal, wel voorspelbaar.

Schaduwkant – Isa Maron
Wanneer Nora midden op de dag uit de klas wordt geplukt door haar vader, weet ze nog niet dat het vrije leven waarvan ze droomt in rook op zal gaan. Ze verdwijnt. De recherche, haar vrienden, haar jeugdliefde, niemand kan haar vinden.
Tien jaar later is Nora terug. Vijftig kilo dikker en schuw. Ze hunkert naar haar oude leven en vlucht in fantasieën en voedsel. Totdat ze een man tegenkomt die haar mooi vindt zoals ze is, iets te mooi misschien…

Van zodra je begint te lezen, weet je hoe het verhaal zal aflopen. Geen aanrader, te voorspelbaar.

4 gedachten over “Uitgelezen… #thrillers

  1. Vooral die laatste lijkt me spannend. De grap is dat ik nooit, maar dan ook echt nóóit thrillers las (ik kon er niet tegen, sliep er niet van) en tegenwoordig lees ik alleen nog maar thrillers. Gelukkig kan ik ’s nachts ook gewoon nog slapen. 😀

  2. Drie boeken die jou iets minder zijn bevallen. Momenteel lees ik de debuutroman van Wim Belaen : “Het Venetiaans concerto”. Misschien een tip voor jou ?

Laat hier een berichtje achter...

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.