Uitgelezen

Uitgelezen… #thriller

RIP – Yrsa Sigurðardóttir
Een tienermeisje wordt op afschuwelijke wijze aangevallen in de bioscoop waar ze werkt. Even later ontvangen haar vrienden via Snapchat filmpjes waarop ze doodsbang om vergeving smeekt. Als haar dode lichaam eindelijk wordt gevonden, is het gemerkt met een “2′. Een tienerjongen wordt enkele dagen daarna op gelijke wijze omgebracht. Zijn levenloze lichaam is voorzien van een “3′.
Politiecommissaris Huldar wordt op het moordonderzoek gezet. Hij moet daarbij opnieuw samenwerken met Freyja, die wordt opgeroepen om de pubers te ondervragen. Samen gaan ze op zoek naar lichaam nummer “1′, dat hopelijk meer licht op de zaak zal werpen. Freyja is ervan overtuigd dat de moordenaar het slachtoffer is geweest van pesterijen, en nu wraak neemt. Zoals ze dat ooit zelf ook wilde doen.

Een boek dat gaat over pesten… een heel actueel thema. Het is een heel vlot geschreven thriller met een goede opbouw, goed uitgewerkte personages en spannende wendingen. Dit is het derde deel in de reeks en ben benieuwd naar meer.

18 graden onder nul – Stefan Ahnhem
Een auto belandt na een wilde achtervolging in de haven van Helsingborg. Bij sectie op de bestuurder, een succesvolle IT-ondernemer in telefoongames, blijkt dat hij ingevroren is geweest. Als de zaak op het bordje van rechercheur Fabian Risk terechtkomt, voelt hij de adrenaline weer stromen. Zijn Deense collega Dunja Hougaard is bezig met een gruwelijke mishandeling van een dakloze en haar spoor leidt naar de Zweedse havenstad Helsingborg. Zowel Fabian als Dunja moet vertrouwen op het eigen oordeel, anders ligt er spoedig een nieuw slachtoffer in de vriezer.

Een boek dat bestaat uit twee verschillende verhaallijnen die boeien tot het einde. De spanning wordt langzaam opgebouwd en zorgen voor een verrassend plot. Enkel de vele personages zorgen soms voor verwarring. Het epiloog maakt je heel erg  nieuwsgierig naar het volgende deel. Een aanrader!

Berouw – Sofie Sarenbrant
In een woning in Stockholm wordt een vader dood aangetroffen door zijn zesjarige dochter. Politie-inspecteur Emma Sköld verdenkt de vrouw des huizes, die van haar gewelddadige man wilde scheiden. Maar als er meer slachtoffers vallen en haar bloedeigen zus bij het onderzoek betrokken raakt, raken werk en privé met elkaar verstrengeld. En dat terwijl Emma, met een baby op komst en een ex die haar lastigvalt, toch al het nodige voor haar kiezen krijgt.

Na veel lovende recensies was ik heel erg benieuwd naar dit boek… maar het viel wat tegen. Het boek leest vlot, goed uitgewerkte personages en je blijft tot op het einde in het ongewisse… maar ik miste spanning. Het boek eindigt wel met een enorme cliffhanger naar het volgende deel… wat mij enorm nieuwsgierig maakt.
Berouw is het eerste deel van een nieuwe thriller serie… hopelijk is deel twee iets spannender.

6 gedachten over “Uitgelezen… #thriller

    1. Ik heb een boekstagram op Instagram waar ik veel lezers volg die nog meer lezen dan mij en daar zie ik heel veel interessante boeken verschijnen, die ik dan op mijn ‘Wil ik lezen’ lijstje zet op Hebban. Als ik naar de bib ga overloop ik mijn Hebban lijstje en bekijk ik welke boeken beschikbaar zijn in de bib.

Laat hier een berichtje achter...

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.