Nog 4 maanden en 27 dagen…

 

… en dan is het eindelijk zo ver! Nog 4 maanden en 27 dagen en dan zijn wij de trotse eigenaars van ons eigen huisje.
Begin mei tekenden we een aankoopbelofte bij de notaris met als uiterste datum 31 maart 2018, omdat de verkopers aan het bouwen zijn. Toen leek dit allemaal nog zo ver weg, maar ondertussen zijn we al 5 maanden verder!! En nu begint het te kriebelen… gelukkig zijn er geen grote werken aan het huis, enkel wat schilderen en/of behangen.

En dan komen de ideeën, we gaan beginnen met de kinderkamers. De mini-me’s krijgen elk een volledige nieuwe kamer. We zijn her en der al gaan kijken en onze keuze is gevallen op een hoogslaper uit Ikea. Je hebt zoveel mogelijkheden om te plaatsen, om kasten bij te kopen, om te schikken en herschikken… en qua materiaal ziet dat er in orde uit. We hebben gekozen voor een hoogslaper om iets meer ruimte te creëren voor al hun spullen.

De grote slaapkamer is nog maar vernieuwd, dus als die nog in orde staat gaan we die laten zoals ze is. Ook de badkamer staat proper. Van de slaapkamers/badkamer gaan we naar beneden, de hang en de trap moeten herschilderd worden. En dan komen we in de living die we ook volledig gaan aanpakken.

We hebben gekozen om die te verven in olijfgroene tinten, welke het gaan worden daar zijn we nog niet echt uit, Pinterest maakt het ons ook niet gemakkelijk 😉 . Niet te geloven wat je daar allemaal kan vinden. Maar het wordt zeker iets met olijfgroen.
Wat we wel zeker weten is dat we een nieuwe eetkamer gaan aanschaffen. Degene die we nu hebben gaat volgens ons nog een verhuis niet overleven, daarom direct iets nieuws zodat we goed zijn voor een aantal jaren en zo hoeven we de oude meubelen niet mee te verhuizen.

 

Na de living komt de keuken aan de beurt en die heeft enkel een laagje verf nodig. Eens binnen alles in orde is, dan is het aan de voortuin. De voortuin zal nog het meeste werk zijn. Al het groen dat er nu staat moet weg. Een deel van de voortuin gaan we gebruiken om een tweede autostaanplaats te maken en de rest gaan we beplanten met hortensia ‘Annabelle’, siergras en misschien ook nog lavendel. Het is een groot stuk en het zal even aftasten worden hoe we dat gaan aanpakken, maar dat komt allemaal in orde.

Het is nog even wachten… het is nog even aftellen…
maar we kijken er zo naar uit om te verhuizen naar onze thuis.

20 comments

  1. Ik kan me inbeelden dat je overloopt van ideeën :-). De meubels die je op het oog hebt voor de living lijken op die van ons. Wij zijn daar heel tevreden over :-). Geniet van het plannen maken!

  2. Dat is iets leuk om naar uit te kijken hé.
    Ik heb een appartement gekocht en verhuis eind dit jaar maar heb jammer genoeg niet veel geld meer over voor de inrichting.

  3. Dat olijfgroen is echt prachtig! Ik had nooit kunnen denken, dat ‘groen’ zou kunnen 🙂

    Voor mij staat er volgend jaar ook een verhuis op de planning, maar op één of andere manier kom ik er niet toe om plannen te maken. Nochtans doe ik het heel erg graag.. inrichten, decoreren, ..

    Jullie plannen voor de voortuin vind ik ook de max. Vooral de hortensia. Mijn favorieten planten!

  4. Echt een mooi huis joh! Kan me voorstellen dat je je verheugt om daar straks lekker te gaan wonen! En ja, alles opnieuw inrichten en eventueel nieuwe spulletjes kopen… leuk toch al die voorpret!

  5. Een heerlijk vooruitzicht! Ik wens jullie absoluut een mooi leven samen in jullie nieuwe stekje, dat het vooral snel een warme nieuwe thuis mag worden. Met alles wat jullie hartje begeert.

  6. Ja, ik herken dat gevoel. De verhuis kan niet rap genoeg komen. Mij lijkt het in elk geval een prachtig huis waar jullie gaan wonen. En het wordt vast ook een warme thuis voor jullie gezinnetje.

Laat hier een berichtje achter...

