Wintertijd…

Toen ik vorig weekend hoorde dat het ‘wintertijd’ was,
had ik zoiets van: yes… een uurtje langer slapen!!

Ondertussen mag ik die yes!! achterwege laten… ik, de goede slaper, heb nog nooit last gehad van het verzetten van de klok, tot nu. Elke ochtend wordt ik wakker op mijn ‘oud’ uur… om half 5, 5u (huidige tijd)… deze morgen was het zelfs kwart voor 4… dat is echt vroeg! En ik die dacht dat alleen kleine kinderen er last van hadden! Ik hoop echt dat ik morgen eens wat langer slaap, want ik begin de vermoeidheid toch wel te voelen.

Dinsdagavond zaten we op restaurant te wachten op ons hoofdgerecht, toen ik ineens een groot hongergevoel kreeg. Ik keek naar mijn uurwerk en zag dat we al 2 uur zaten te wachten (het was toen 21u15). We hadden alle 2 zoiets van: zitten wij hier al 2 uren?? Amai de tijd gaat snel!! Na het dessert gingen we terug naar de kamer (we zijn een nachtje op hotel geweest) en toen zag ik op mijn gsm dat het 21u15 was, hoe kon dat? Mijn uurwerk vergeten verzetten… gelukkig had ik zondag en maandag geen afspraken gepland! 😉

Vanaf vanavond slaap ik terug als voorheen (hoop ik),
alle uurwerken staan juist (denk ik).
Enkel de donkere avonden, daar moet ik nog wennen…

11 comments

  1. Ik heb het nooit leuk gevonden, dat verzetten van de tijd. Van zomer- naar wintertijd valt nog een beetje mee, maar het omgekeerde vind ik echt ‘bah’! Van mij mogen ze het gerust afschaffen! En liefst zo snel mogelijk.

  2. In zomertijd schreef ik dat ik die verandering van uur echt niet nodig vind. Dat vind ik nog steeds; heb er dit jaar ook meer last van gehad dan ik had gedacht.

Laat hier een berichtje achter...

