Ik heb het lastig…

… om te wennen aan het gewone leven.
(of is het heimwee naar onze vakantie?)

School
Aangezien de ene mini-me naar de grote school gaat (1e middelbaar) moet er nu naar 2 scholen gereden worden. Eerst rijden we naar de grote school en daarna naar de lagere school. ’s Ochtends valt dit heel erg goed mee, gelukkig want ik ben graag op tijd op het werk, zodat ik ook op tijd kan vertrekken om ze van school te halen.
Om ze van school te halen, rijd ik eerst naar de lagere school en daarna naar de grote school. En dat is het één en ander!! De grote school is ook een grote school, dat wil zeggen véél auto’s, véél fietsers, véél brommers, véél leerlingen… het is chaotisch!! Er is een Kiss & Ride zone voor 5 auto’s, veel te weinig! Dus de auto’s staan her en der en overal. Afspreken aan de K&R-zone is geen optie, maar waar dan wel? Dat gaan we eens beter moeten bekijken, zodat hij goed weet waar hij naartoe moet gaan.

Voetbaltraining
Vorig seizoen was het training op dinsdag en vrijdag, nu op maandag en donderdag. Ze hebben al 3 jaar op rij training op dinsdag gehad en ik geraak het maar niet gewoon dat er nu op maandag getraind wordt.

Werk
De eerste dag op het werk kreeg ik te horen dat er het één en ander veranderd is qua werkwijze. Als het werkt, waarom niet? Maar het werkt niet! Ze zijn vergeten om met een aantal dingen rekening te houden… gevolg: sommige zaken kunnen via de nieuwe werkwijze behandeld worden en andere via de oude werkwijze. In plaats van alles te vergemakkelijken wordt het alsmaar ingewikkelder.
Wat er gaande is tussen collega’s… ik weet het niet en ik wil het ook niet weten. Maar er hangt een ongezonde gespannen sfeer en ik vermoed dat het wel eens zal ontploffen.

De eerste dagen na ons verlof en het is direct back to reality!!

13 comments

  1. Wat is dat toch tegenwoordig op de werkvloer? Bij ons worden er ook dingen veranderd omdat de grote baas een of ander idee in zijn hoofd heeft maar dat in de praktijk alleen voor veel wrevel zorgt. Hopelijk geraken jullie er uit en klaart de sfeer wat op. Succes!

  2. Je bent inderdaad meteen direct ‘back to reality’ ingegooid.
    Hopelijk komt er snel een oplossing om het werk vlotter te laten verlopen en hopelijk ontploft het niet tussen de collega’s :-/

  3. Terug naar de sleur van elke dag, Flavie. Het is iets waar een mens nooit aan went. Aan de scholen zie je ’s ochtends en ’s avonds soms levensgevaarlijke chaotische toestanden. Ik hou soms mijn hart vast als ik kinderen uit de schoolpoort zie komen.
    Veranderingen zijn daarom nog geen verbeteringen. Hopelijk geraken de spanningen op je werk gauw opgelost.

  4. Oh zo irritant als er dat soort veranderingen zijn op het werk, helemaal als het niet werkt! Spanningen tussen collega’s zijn ook niet tof, kan de hele sfeer verzieken. Sterkte ermee!

Laat hier een berichtje achter...

