Geluk is besmettelijk…

Van Samaja – een blog die zeker een bezoekje waard is 🙂 – kreeg ik deze gelukstag – ‘Geluk is besmettelijk‘ blogchallenge . En zeg nu zelf, is er iets fijner dan je geluk delen met anderen?

1. Ben je zelf soms eens op zoek naar wat meer geluk?

De laatste jaren niet meer… ik ben onlangs getrouwd met mijn beste vriend, we kochten onlangs ‘ons droomhuis’ en de mini-me’s maken ons gezin compleet.
We zijn gezond, we kunnen reizen, we hebben materieel niks te kort… ondanks de vele ergernissen op het werk, doe ik mijn job graag en zou ik mijn job niet willen ruilen (zoveel vrijheid – flexibele uren – stoppen om 14u). Ik ben echt gelukkig met hetgeen ik heb.

2. Wat maakt jou gelukkig?

De mini-me’s die spontaan en gemeend: dank je wel mama zeggen… hun knuffels… hun aandacht die ze mij geven… hun blijde gezichtjes…
Ook mijn vele momentjes met Zoetie… samen op een bankje zitten en niks zeggen, gewoon genieten van het samen-zijn en de stilte… onze vele onnozele momentjes… het gevoel elke dag verliefd te zijn…
Ook vele kleine dingen maken mij gelukkig… lezen op ons bankje… mijn dagelijks kopje koffie… de mini-me’s blij maken door samen een spelletje te spelen… een madeleintje (oh ik eet dat zo graag!)…

3. Maak jij anderen al eens gelukkig en op welke manier doe je dat dan?

Ik hoop het… en dan denk ik vooral aan onze onderbuurtjes. We helpen elkaar waar het kan en meestal is het een computerprobleem oplossen of iets bestellen via het internet. De smartphone die ineens niet meer marcheert, de televisie die niet gaat of een babbeltje omdat het eens nodig is… en dit allemaal maakt die mensen zo gelukkig.

4. Wat ga jij doen om jezelf/anderen gelukkiger te maken?

Om mezelf gelukkiger te maken, zou ik moeten proberen om mij minder aan te trekken wat ik denk dat andere mensen van mij verwachten.
Jarenlang lagen de verwachtingen thuis (bij mijn mama) zo hoog dat ik altijd schrik had om iets verkeerds te doen. Een aantal jaren geleden heb ik besloten om meer mijn eigen leven te leiden wat ervoor gezorgd heeft dat ik geen contact meer heb met mijn mama en dat er ook geen verwachtingen meer zijn. Maar het gevoel om iets verkeerd te doen zit er nog steeds… een klein beetje.

5. Als je een boek of film over geluk zou mogen aanraden aan de gelukszaaier, welke zou dat dan zijn?

Een film over geluk… dan denk ik aan Patch Adams… een schitterende film met de jammer genoeg te vroeg overleden acteur Robin Williams.

6. Op welke drie blogs zou je graag wat geluk zaaien?

Van mij mag iedereen die zich geroepen voelt deze gelukstag invullen. Eens ingevuld kom ik die graag lezen 🙂 .

7 comments

  1. Leuk om het hier ook te lezen, ik moet mijn tag nog invullen 🙂 Herkenbaar die verwachtingen… m’n moeder was vooral boos als ik iets verkeerd deed en als je al van nature onzeker en gevoelig bent, komt dat harder binnen. Dus hier nog iemand die schrik heeft dingen verkeerd te doen.

Laat hier een berichtje achter...

