Vakantie… #week1

De eerste week vakantie zit er al op… niet dat we al in verlof zijn, maar de mini-me’s wel.

De weken dat we nog niet in verlof zijn, is het altijd puzzelen met de mini-me’s. Gelukkig zijn ze al oud genoeg om een halve dag alleen thuis te zijn en gelukkig kunnen we af en toe rekenen op Schone Moeder en Schone Vader.

Het eerste weekend van de vakantie stond in teken van onze trouwfuif, die meer dan geslaagd was! Zoveel positieve reacties die we gekregen hebben… het maakt ons zo blij! Het was geen traditioneel trouwfeest, maar echt ons eigen ding en we zijn zo blij dat iedereen het tof vond.

Op maandag gingen de mini-me’s samen met Schone Moeder en Schone Vader naar Oostende. Eerst naar het zandsculptuur en daarna naar het 3D World Magic & Fun. Een hele toffe dag!

Dinsdag hadden ze afgesproken om samen met klasgenootjes naar de film (de nieuwe Transformers) te gaan. Alleen of met ons? Ik vind ze toch nog net iets te jong (12 jaar) om helemaal alleen naar de film te laten gaan. Dus kochten we ook kaartjes voor ons tweetjes… wij zaten op de laatste rij en zij 5 rijen voor ons. Zo waren ze toch een beetje ‘alleen’ 😉 .

Woensdag werden we verwacht bij de buurtjes voor ons wekelijks bezoekje. Het was een heel gezellige zomeravond. Ik kijk al uit naar nog meer zomeravonden en de mini-me’s ook, want ik kreeg die niet mee naar huis. Het was iedere keer: nog een half uurtje mama!

Op vraag van de mini-me’s werd het donderdag een ‘all-day-pyjama’ en dat kwam mij goed uit. Zo kon er eens iets gedaan worden in het huishouden… een mama heeft altijd werk in huis. Na de klusjes speelden Uno, genoten we van het zonnetje tussen het onweer door en van elkaar.

Vrijdag is het kuisdag! Wat ook wel nodig was… naar buiten, naar binnen, naar buiten, naar binnen en dat op de blote voeten… maar dat hoort erbij!

Het was een leuke eerste week… de halve dagen werken (van 7u tot 10u45) bevielen mij ook enorm. Volgende week is het terug een volle week werken, maar nadien terug een aantal halve daagjes werken en een leuk weekje samen met de mini-me’s.

11 gedachtes over “Vakantie… #week1

  1. Dat puzzelen herinner ik me nog heel goed, krijg het maar geregeld, 9 weken opvang :(, nu zijn we zover dat we Oudste helpen om ons kleinkind op te vangen…jaja, ook de crèche sluit!
    Fijne vakantie!

  2. Daarom ben ik blij dat mijn zoon al 17 is……die is meer weg dan ik en is duidelijk aan het genieten van zijn vakantie, ik tel af……naar 31/7 dan mag ik naar mijn strandstoel….fijne vakantie bloem, geniet ervan!

  3. Oh ja, dat puzzelen met opvang hoor ik ook altijd terug bij mijn collega’s. Die halve dagen werken is ook wel lekker he? Dan heb je ook zelf nog niets aan je dag.

Laat hier een berichtje achter...

