Vitamines en hooikoortspilletjes…

In de winterperiode heb ik vaak last van haaruitval. Vanaf september begin ik dan een kuur van 3 maanden en na die 3 maanden merk ik het verschil: minder haaruitval, mijn haar voelt voller aan en er zit meer leven in.

De laatste weken merkte ik dat ik ook nu heel veel last had van haaruitval. Op sommige dagen was ik echt verrast dat er nog haar op mijn hoofd stond, als ik zag hoeveel haren er in de douche lagen. Een tijdje geleden kocht ik eens een multi-vitamine speciaal voor vrouwen (energie-nagels-haar-huid) omdat ik soms last had van vermoeidheid. Nu neem ik sinds een goede week elke dag 1 vitamine in de hoop dat de haaruitval betert en ik merk het verschil al.

En weet je wat ik ook merk… is dat het nemen van de vitamine mij goed doet bij hooikoorts.
Bij echt warme dagen heb ik er last van: niezen, lopende en kriebelende neus, vaak gepaard met hoofdpijn. Woensdag was nog zo’n dag… het is dan zo mooi weer en ik vind het dan echt jammer dat ik mij zo mottig voel.

Er zijn pilletjes tegen de hooikoorts en ik heb er al vele uitgeprobeerd, maar de enige die bij mij echt helpt tegen is Cetirizine. Als ik er eentje neem, dan ben ik zeker een dag of 2 à 3 goed. Maar… na het nemen van zo’n pilletje ben ik altijd héél erg moe. Meestal neem ik er eentje rond 18u en rond 20u heb ik het al lastig om mij wakker te houden. En vaak lukt dit mij niet en slaap ik non-stop tot ’s morgens vroeg. Een vervelend iets! Zowel voor mezelf als voor ons gezinnetje.

De afgelopen week had ik last van hooikoorts en werden er enkele pilletjes genomen. En tot mijn verbazing bleef de extreme vermoeidheid achterwege. Door de vitamine? Laat ons hopen!!

10 gedachtes over “Vitamines en hooikoortspilletjes…

  1. Ik neem ook cetirizine. Ik doe dat vlak voor het slapen gaan, zo heb ik er zeker geen last van. Goed dat je iets gevonden hebt dat helpt tegen haaruitval. Ik vind ook dat ik veel haar verlies, maar heb nog steeds dik haar, dus ik maak er mij geen zorgen over. Mijn zus kampt er wel mee, zij neemt daar speciale pilletjes voor, maar veel lijkt het niet te helpen…

  2. Fijn dat je iets gevonden hebt dat helpt!
    Vroeger had ik op het einde van de lente ook last van haaruitval en een vitaminepreparaat met zink heeft mij er heel goed mee geholpen.

Laat hier een berichtje achter...

