Op hete kolen…

We wonen in ons appartementje sinds november 2012. Al die jaren hebben we hier supergraag gewoond. Het appartement is ideaal gelegen voor school-werk-hobby. Ook wonen we een beetje aan de rand van ’t stad, maar dan ook niet te ver weg van alles (winkels-centrum).

Door de jaren heen hebben we een supergoede band opgebouwd met onze onderbuurtjes. Het is zelfs zo dat zij meer familie geworden zijn voor mij dan dat mijn familie dat ooit was. Ook met de andere buren is er een goede band, een goedendag of eens een praatje… allemaal heel tof en gezellig maar…

…sinds vorig jaar hebben we naast ons een nieuwe buurvrouw. De vorige buurvrouw heeft haar appartement verkocht en eens het verkocht was, stond het ineens ‘Te Huur’.

De nieuwe huurster: een jonge mama met een zoontje van 5.
In het begin kwamen we haar af en toe eens tegen op de trap samen met haar zoontje, een heel guitig en spraakzaam manneke en werd er wel eens iets gezegd.

Na een tijdje kon er geen goedendag meer af (zonder reden!). Ik was haar al een aantal keren tegengekomen en als ik goedendag zei, bekeek die mij gewoon en zei ze niks. Maar toch liet ik de deur (om ons gebouw binnen te gaan) voor haar open, zodat ze gemakkelijker met pak en zak naar binnen kon gaan.
Op een gegeven moment had ik zoiets van: gedaan met spreken! Je kan vriendelijk zijn, maar het moet van 2 kanten komen. Als je 5 keer goedendag zegt en je krijgt niks terug, dan hoeft het voor mij ook niet meer. En de deur… ze kan ze zelf open doen, sukkelen met boodschappen of niet.

Ook tegen de andere buren is ze onvriendelijk… geen idee wat we haar misdaan hebben.
Integendeel! Sinds zij hier woont, staat het appartementsgebouw af en toe eens in rep en roer! Het enige dat ze doet tegen dat manneke is roepen, maar echt roepen hé! En wat doet dat manneke terug… ja inderdaad, roepen! Het is op sommige momenten zelfs zo erg, dat ze roept boven het geluid van de tv. Toen is de bovenbuurvrouw gaan bellen om te vragen of het niet stiller kon.

Stilletjes een deur dichtdoen dat lukt haar ook niet goed. Als ze haar deur dicht doet en ze draait de sleutel in het slot, moet die altijd (echt altijd hé!!) nog 3 keer (!!!) voelen of haar deur dicht is. Dan doet ze alsof ze de deur wil opendoen… bonk… bonk… bonk… dat maakt echt zoveel lawaai. Mens… je hoort het slot op slot gaan, dan is de deur ook op slot!

De deur beneden om ons gebouw binnen te gaan is een hele zware deur. Iedere keer wij binnen- of buitengaan houden wij die tegen omdat die anders met veel lawaai in het slot valt. Zij doet die deur open en laat ze dichtvallen… echt vriendelijk naar de andere bewoners toe!

Dat je je buren hoort in een appartement is normaal, wij zullen ook wel eens lawaai maken. Maar je hebt lawaai maken en lawaai maken. Ze trekt haar niks aan van de buren en dat is jammer.

Wat ik dus wil zeggen… ik zit op hete kolen… nog 9 maanden 16 dagen (in het slechtste geval) en we kunnen verhuizen naar ons eigen huisje… eindelijk terug wat rust!

13 gedachtes over “Op hete kolen…

  1. Oh da’s niet leuk. Je buren kies je niet helaas. Ik vraag me af wat zo’n mensen doormaken dat ze zo doen, ik vermoed dat ze het niet makkelijk hebben en dat ze zich daarom afreageren t.o.v. anderen (en zelf hun eigen kind!)

  2. Ik snap je helemaal. Wij hadden doorgaans heel goede buren op het appartement, heel vriendelijk enzo, maar er was 1 koppel bij dat gewoon geen rekening met de anderen hield en superveel lawaai maakte en de gang op hun verdieping vol met hun spullen zetten. Zo ergerlijk! Sinds ik in een huis woon, geniet ik echt van de stilte en de rust.

  3. Onvriendelijke en lawaaierige buren, het is een bron van ergernis. Ook als je in een huis woont kan je nog lawaaierige buren hebben, maar die zitten dan toch wat verder van je af. Nog even op de tanden bijten Flavie, 9 maanden zijn zo voorbij.

  4. Wat jammer dat ze geen rekening houdt met de andere bewoners. Het is jammer genoeg wel een herkenbaar verhaal. Ook wij troffen het niet altijd met onze buren.

Laat hier een berichtje achter...

