Geslaagd? Of toch niet?

De afgelopen dagen was ik geen goed gezelschap. Het begon zondag al, zenuwen voor de uitslag van mijn fameus interview. Daar hadden ze gezegd dat we op maandag of dinsdag een mail mochten verwachten.

Maandag… op elk mogelijk moment hield ik mijn mailbox in de gaten… geen mail.

Dinsdag… terug de mailbox in de gaten gehouden… geen mail.
Op een gegeven moment kreeg ik een mail: een kaartje van ***** (de bevoegde instantie). Ik had zoiets van: wat is dat nu? Ik gebeld naar Zoetie, met de vraag of hij de flauwe plezante is die mij zo’n mail gestuurd heeft. Zoetie viel totaal uit de lucht en kwam eens kijken naar de ontvangen mail. Mijn 2e gedacht was: dat is spam. Aan de collega’s die het dichts bij mij zitten gevraagd (verschillende keren) of iemand van iets wist (af en toe halen we grapjes uit met elkaar): geen reactie.

Ondertussen had Zoetie door dat het geen spam was, maar een echt verstuurd kaartje. Bij het openen van het kaartje stond er: geslaagd!
Ik had zoiets van dat kan toch niet… op die manier gaan ze mij dat toch niet laten weten, zo onprofessioneel. Ik kreeg er de vapeurs van, krampen in de buik en zag lijkbeek.

Uiteindelijk zei de braafste uit de hoop dat zij het kaartje verstuurd had en ze had niet gedacht dat het zo’n impact zou gehad hebben. Ik was er echt niet goed van en kon er eerlijk gezegd niet mee lachen. Dat examen heeft een grote invloed op een verder verloop naar loon en examens toe, omdat dit examen maar eenmalig was en ik vond het ongepast. Er zijn zoveel jaren aan vooraf gegaan met de vakbonden om iets gedaan te krijgen en om iedereen een gelijke kans te geven om aan dit examen mee te doen. Ook al is het examen niet wat ze beloofd hadden, toch heb je een kans tot slagen, je weet maar nooit. Zelf geloofde ik er niet in, omdat ik mij na het interview echt niet goed voelde en dacht: het is een gemiste kans, dju toch! En daar horen geen grapjes bij.

Ik liep ambetant, gefrustreerd en was wellicht geen aangenaam gezelschap… zeker toen ik op woensdag nog steeds geen mail gekregen had.

Vandaag… here we go again… alle 5 minuten de mailbox controleren… voor ik vertrok nog eens gekeken: niks!
Op de bus naar huis het niet kunnen laten om toch nog eens te kijken op de smartphone: bekijk je resultaat… oh oh!! De mail is er! Met een verhoogde hartslag gekeken: geslaagd! Even naar buiten gekeken… nog eens gekeken om zeker te zijn… en dan in mezelf: YES YES YES!!!!

Toen ik thuis kwam de pc aangestoken om daar ook nog eens te kijken… om echt zeker te zijn… maar ik heb dat goed gezien… GESLAAGD!!! Β πŸ™‚

19 comments

  1. Proficiat! Dat heb je zeker verdiend! Al is de manier waarop, met dat kaartje, inderdaad wel een rare manier om het te laten weten, ik snap wel dat je daar gezien de omstandigheden niet mee kon lachen.

  2. Oh gefeliciteerd!!! ❀ Ik ben blij dat je geslaagd bent πŸ™‚ Hopelijk kun je het grapje weer loslaten en neem je het haar ondertussen niet meer kwalijk, al zou ik er ook niet mee kunnen lachen hebben.

Laat hier een berichtje achter...

