Efkes bekomen…

Blijkbaar is het even geleden dat er nog eens een blogpostje verscheen en daar heb ik een heel goede reden voor: ik had tijd nodig om efkes te bekomen!

Vorige week woensdag had ik mijn interview en wat voor één!

Ik had al van collega’s gehoord dat je die interviews niet moet onderschatten, maar dat het zo hevig zou zijn, had ik nooit kunnen denken.
Ik vind van mezelf (en mijn collega’s vinden dit ook) dat ik mijn werk goed doe, dat ik gedreven en gemotiveerd ben, dat ik overtuigend overkom… maar dat gevoel had ik woensdag totaal niet.

Ik heb met handen en voeten moeten uitleggen waarom ik de geschikte persoon ben om mijn job (die ik al 14 jaar doe) uit te voeren. Een job waarvan zij de jobinhoud zelfs niet kennen, maar zij moeten mij wel evalueren en punten (??) geven.

Zij stellen vragen en terwijl je antwoord krijg je een nieuwe vraag… alles volgt elkaar zo snel op dat je geen tijd hebt om na te denken. Ook blijven ze maar vragen op die ene vraag: hoe los je dat op? Hoe heb je dat concreet gedaan? Hoe ging dat in zijn werk? Enz.

Na het interview ben ik direct naar de wc gegaan om even terug op adem te komen en met de gedachte: OMG, wat was dat!! Toen ik iemand hoorde binnenkomen besefte ik dat ik toch al een tijdje op de wc zat en dat het tijd werd om naar huis te gaan. Gelukkig had ik vlotte verbinding met de trein en de bus, zodat ik nog redelijk vroeg thuis was en kon genieten van een zonnige middag.

Niks genieten!! Het interview bleef maar door mijn hoofd spoken: ik had dit moeten zeggen, of dat moeten zeggen. Iedere keer er mij iemand vroeg: hoe was het examen, kreeg ik meer en meer het gevoel, het zal niks zijn.

Op de uitslag is het nog even wachten, normaal gezien zouden we volgende week een mail krijgen. Ik hoop het echt, zodat ik het achter mij kan laten, of ik nu geslaagd ben of niet…

19 gedachtes over “Efkes bekomen…

  1. begrijpelijk dat je daar moet van bekomen Flavie

    bij zo’n interview kennen ze je niet en evenmin wat je juist doet

    hoogstwaarschijnlijk wilden ze je testen op de manier in moeilijke situatie reageert..

    dat je zelf geen goede indruk had, wil dus nog niets zeggen…

    hopelijk ben je geslaagd en ben je er voorgoed van af

    groeten

  2. Vreselijk toch! Je zou van minder moeten bekomen.
    Hopelijk ben je geslaagd en is alles niet voor niets geweest.
    Ik ga alvast heel hard voor je duimen!

  3. Ik heb ook nog zo’n interviews gehad. Ik ben zelfs eens afgehaakt voor de tweede ronde omdat ze zo onbeschoft tegen mij waren (ze zaten me net niet uit te lachen) dat ik dacht toch kansloos te zijn. Ik kreeg dan twee dagen later een telefoontje waarom ik niet meer deelnam aan de tweede ronde, want blijkbaar had ik een heel goede indruk gemaakt. Om maar te zeggen, het kan echt een heel andere kant uitgaan dan je zou denken. Succes!

  4. Jeetje, wat een akelige ervaring! Ik duim dat je geslaagd bent. En probeer intussen van het mooie weer te genieten en niet meer aan dat interview te denken (al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan).

  5. Vreselijk vind ik zo’n interviews, ik ben onzeker en verlegen en daardoor maak ik vaak een slechte indruk. Maar zoals Samaja al zei, soms draait het ook helemaal onverwachts uit.

    Solliciteer jij eigenlijk voor een nieuwe job of moet je een examen doen om vastbenoemd te worden? Ik heb dat gemist of mijn geheugen laat me in de steek…

    1. Het is een examen om te bevorderen in niveau en om eindelijk betaald te worden naar mijn werk (ik doe al jaren het werk van een hoger niveau).
      De examens kloppen langs geen kanten, want ik wou bevorderen en heb een aanwervingsexamen moeten doen (??). Ook heb tijdens het interview mij moeten verdedigen voor een job die ik al jaren goed doe en dit bij mensen die niet eens weten wat mijn jobinhoud is… frustrerend!!

      1. ohjee! Dat is echt wel frustrerend dan, ik snap dat er selecties moeten gebeuren maar zo streng moeten ze niet zijn als mensen er al jaren werken en de job doen.

Laat hier een berichtje achter...

