’t Is gebeurd…

636006943686527875-2022544396_stress

En dan heb ik het niet over een ‘Slimste Mens Finale’, alhoewel ik mij gisteren ook voelde als dé afvaller. Gisteren kregen we telefoon dat ons gereserveerd frietkot voor op onze trouwfuif stopt! Hij ziet het niet meer zitten om het frietkot te combineren met zijn job.

Ik had echt zoiets van: dat meent ge niet!!! Het strafste van al is, is dat ik gisteren nog tegen een collega zei: hetgeen ik mij het meest zorgen over maak is dat het frietkot afbelt en mocht het zo zijn kunnen we hot dogs doen ofzo… maar nee ik wil geen hot dogs… ik wil frieten!!!

Toen ik vorig jaar aan het zoeken was naar een frietkot was hij de enige die belde om eens langs te komen en te bespreken wat hij te bieden had… dat vonden wij sympathiek. De dag van ons eerste afspraak belde hij ons op op het uur van de afspraak om te zeggen dat zijn auto in panne stond. Toen hadden we al zoiets van: ja lap! Hij beloofde om de dag nadien te komen en inderdaad hij was daar. Een good-looking-guy die het heel goed kon uitleggen, het was precies of we hem al jaren kenden. Omdat het een beginnende zelfstandige was, hadden we zoiets van: oké, het is niet gemakkelijk om iets op te starten, we geven die gast een kans.

Tot gisteren… hij was heel vriendelijk en hij beloofde om samen met ons een oplossing te zoeken. Eén van zijn oplossingen was een ander frietkot, één die wij vorig jaar zelf gecontacteerd hadden (ons eerste keus eigenlijk) maar die waren niet meer vrij op het uur dat wij voor ogen hadden, omdat ze al een reservatie hadden die dag.

Aan de telefoon zei hij dat hij volgende week (????) verder ging afspreken met het voorgestelde frietkot om te kijken hoe ze het allemaal gingen oplossen… ik dacht het niet!
Terwijl we nog aan de telefoon waren, had Zoetie de pc al aangezet, ondertussen gekeken tussen de verzonden mails in mijn mapje ‘Trouw’. Het voorgestelde frietkot gemaild met de vraag of ze nog beschikbaar waren een aantal uren vroeger dan gepland.

Na een half uur kreeg ik telefoon van het voorgestelde frietkot (héél vriendelijke madam) met een voorstel, niet hetgeen we in gedachten hadden… maar liever een frietkot, dan geen frietkot!

Gelukkig hadden we onze uitnodigingen nog niet laten afdrukken, die gisteravond dan ook aangepast. Het was eventjes stressen! De gasten worden 2 uur vroeger uitgenodigd dan voorzien, jammer maar het is nu eenmaal zo. Het wordt in ieder geval een leuk feestje!

Na de hectische avond, kroop ik uiteindelijk in mijn bedje met een goed boek…

0ef7351b9760c90670a4ccdf1c646b44
19 comments

  1. Eigenlijk vind ik dit niet kunnen. Als hij wenst te stoppen, dan moet hij geen nieuwe reservaties meer aannemen, maar op z’n minst de gemaakte reservaties afwerken.
    Gelukkig is het goed gekomen.

  2. Oh, dat kan je echt niet gebruiken hè! Jammer dat de plannen moeten wijzigen, maar gelukkig is er een plan B dat gaat werken! Ik wens jullie een geweldig feest toe!

Laat hier een berichtje achter...

