Uitgelezen… #romans

Versplinterd – Dani Atkins
Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy.
Als ze die avond Jimmy’s graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar, en Jimmy leeft nog… Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn.

Toen ik op de kaft voor de lezers van Jojo Moyes ‘Voor jou’ zag staan, kon ik niet wachten om dit boek te lezen. Met wat geduld (altijd uitgeleend) zag ik het liggen in de bib… eindelijk! Het is een leuk verhaal dat vlot leest… een echte feelgood roman. Niet te vergelijken met het boek ‘Voor jou’ wat ik trouwens veel beter vond.

Zie mij – Nicholas Sparks
Een plotselinge ontmoeting tussen Colin en Maria zorgt ervoor dat hun levens veranderen. Tegen alle verwachtingen in groeien ze steeds meer naar elkaar toe. Net op dat moment wordt Maria geconfronteerd met haar verleden. Op vreselijke manieren worden Colin en Maria bedreigd. Is hun liefde sterk genoeg?

Af en toe kan ik het niet laten om eens een echte klassieke roman te lezen (jongen wordt verliefd op meisje en dan beginnen de problemen), maar ook deze keer kwam ik tot de conclusie dat dit niet mijn genre is. Het boek leest gemakkelijk weg, maar het verhaal bleef maar duren. Op het einde werd het ineens spannend, wat leuk is, maar toch blijft het een klassieke roman met het welbekende einde.

Hard hart – Ish Ait Hamou
De jonge Tom Macleigh laat de bedrukte sfeer van zijn ouderlijk huis en de voorspelbaarheid van zijn saaie provinciestadje achter zich om te gaan studeren aan de universiteit van Boston. In de anonimiteit van de grootstad bloeit de teruggetrokken jongeman langzaam open: hij staat op eigen benen, maakt enkele intrigerende nieuwe vrienden en komt in de ban van zijn bloedmooie studiegenote Rachella. Verlegen als hij is, durft Tom haar niet aan te spreken en verliest hij zich in dagdromen. Hij krijgt ook steeds meer af te rekenen met onverklaarbare woedeaanvallen waarin hij het contact met de werkelijkheid compleet verliest. Maar wanneer Rachella een donkere periode doormaakt, blijkt hij toevallig de juiste man op de juiste plaats. Ze groeien gaandeweg naar elkaar toe. Wordt de liefde voor Rachella zijn redding of zijn ondergang?

Toen ik begon te lezen wist ik niet goed wat de bedoeling was van de schrijver, maar eens je verder in het verhaal komt, begin je meer en meer dingen te begrijpen over wat er gaande is. Een dun boekje dat vlot leest met toch wel een heel onvoorspelbaar einde. Knap geschreven.

5 gedachtes over “Uitgelezen… #romans

  1. Hard hart heb ik ook graag gelezen, van Ish ga ik zeker nog boeken lezen. Nicholas Sparks ken ik vooral door de verfilming van zijn boeken, ik las er nog geen boek van. En Jojo Moyes, waarnaar wordt verwezen, dat blijft me achtervolgen. Ik zal er dan toch dit jaar eens werk van moeten maken om er iets van te lezen. Welke zou dan het beste zijn van deze laatste…?

Laat hier een berichtje achter...

