skoob

Mijn leesdoel van vorig jaar (70 boeken) was evenveel als het jaar daarvoor, een jaar waarin ik 83 (!!) boeken gelezen heb. Dus ik dacht… een makkie! Vorig jaar las ik uiteindelijk ‘maar’ 58 boeken, goed voor 21.045 blz. Wat al bij al ook niet slecht is natuurlijk!
Door het lezen van boeken die minder mijn ding waren, maar die ik las in opdracht van de Book Challenge, zorgde dit ervoor dat ik veel minder las, ook veel minder goesting had om te lezen. En de nieuwe smartphone zorgde ook voor TE veel afleiding (instagram-pinterest), nu soms nog… maar het valt heel goed mee ๐Ÿ™‚

Wat zijn nu mijn favoriete gelezen boeken van 2016?

Iene Miene Mutte โ€“ MJ Arlidge
Een thriller die mij heel lang bijgebleven is… leest vlot (korte hoofdstukken), je zit direct in het verhaal, heel spannend en dit vanaf de eerste bladzijde… zo’n boeken wil ik vaker lezen!

Vaderwraak โ€“ Roslund & Hellstrรถm
Een boek waar ik niet goed van was… hoe ga je als ouder om met zo’n situatie? Een boek dat je ook aan het denken zet… wat is goed? Wat is fout? Een heel indrukwekkend boek om te lezen, omdat je weet… dit kan echt gebeuren… en wat zou jij doen?

Norwegian Wood โ€“ Haruki Murakami
De zoektocht naar liefde, vriendschap, het web van gevoelens, leven en dood…
Van zodra je begint te lezen voel je zo mee met de hoofdpersonage dat het zo moeilijk is om het boek aan de kant te leggen.ย Ik vond het een heel aangrijpendย verhaal en tevens het mooiste boek dat ik al gelezen heb van Murakami.

Sterrenstof โ€“ Priscille Sibley
Een heel aangrijpend verhaal over de keuze: leven of dood. Geen alledaagse roman, maar eentje met dat tikkeltje meer. Vanaf de eerste bladzijde zit je middenin het verhaal en het laat je niet meer los.

Mea Culpa โ€“ Clare Mackintosh
Het eerste deel kwam traag op gang en ineens lees je deel twee en kon ik niet anders dan verder lezen tot het boek uit was. Een boek vol verrassende wendingen! Ik heb heel erg genoten van dit boek, een echte aanrader voor de thriller-fans.

Wat was jouw favoriete boek van 2016?

some-books-you-read-some-books-you-enjoy-but-some-books-just-swallow-you-up-heart-and-soul-quote-1

