Geen huwelijksreis! Of toch wel?

07593fefd2bbe513ca0cfdd4ae91c448

Dat 2017 een ‘duur’ jaar ging zijn, wisten we op voorhand… de dag van ons huwelijk, een lentefeest, onze trouwfuif. Nog maar te zwijgen van onze onvoorziene kost (de nieuwe wagen) waar we ook veel centjes ingestoken hebben. Alles bij elkaar gerekend, opgeteld… hadden we besloten om dit jaar niet op reis te gaan. Zelfs niet naar Edinburgh (de E dit jaar), elk gespaarde euro is er toch ene gespaard (als ik naar mijn gevoel niet genoeg spaarcentjes heb, word ik lastig). En volgend jaar zien we dan weer wel…

Vorig jaar, toen we nog van het gedacht waren om toch op reis te gaan, bekeek ik enkele reizen all-inclusive en ik verschoot mij een ongeluk toen ik zag wat ze daarvoor durven vragen?! Oké, je hebt er elke dag je eten, of het lekker is laat ik in het midden, maar al dat geld om te liggen en niks te doen… want van zodra je een excursie wil meedoen moet je extra betalen. Het gedacht om daar zoveel dagen na elkaar te zitten, te liggen… zonder uitstapjes, maakt mij al zenuwachtig. Een dag of 2, dat zou nog gaan… maar langer? No way!

Geen huwelijksreis… en toch hadden we alle 2 het gevoel dat we het weekend van onze trouw iets speciaals moesten doen. Niet duur, niet ver… gewoon iets romantisch met ons tweetjes. Via Weekenddesk vonden we een wellness-arrangement met een diner in Eindhoven en laat dit nu de letter zijn waar we dit jaar normaal gezien naartoe moeten gaan. We boekten niet 1 maar 2 nachtjes met diner en 2 dagen wellness. Allebei heel blij… we gaan toch op weekend!

Vorige week las ik een artikel in de krant: La Granja verkozen tot beste B&B in Frankrijk 2016 door Logeren bij Belgen. Als ik zoiets lees, kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en moet ik eens een kijkje nemen. Ik was op slag verliefd! Euforisch zelfs!! Maar ja… geen reizen dit jaar!!
2 dagen later kon ik mij niet bedwingen (in samenspraak met Zoetie uiteraard) en stuurde ik een mail naar die mensen met de vraag of ze nog een kamer vrij hebben in de eerste week van september? We kregen een mail terug: ja er is nog een kamer vrij!

Yes!!! We gaan wel op huwelijksreis 🙂 .

travel-nursing-paid-vacation-benefits-710x321
18 comments

  1. “maar al dat geld om te liggen en niks te doen…” O heerlijk!! Ik denk er net zo over 🙂 🙂 Zo leuk dat jullie er toch tussenuit kunnen, zowel naar de E als op huwelijksreis!

Laat hier een berichtje achter...

