stay-positive

Er is meer nieuws over het bevorderen van ons niveau.

Nu blijkt dat het examen dat we vorig jaar gedaan hebben (een bevorderingsexamen), niet meetelt en dat we een nieuw examen moeten doen, een aanwervingsexamen (we werken er al meer dan 14 jaar). Als we geslaagd zijn, is er nog een 2e examen in maart,
dan moeten we een cursus van ongeveer 300 blz blokken en als laatste is er nog een interview. Ze spraken in Brussel van een formaliteit, maar dit is toch meer dan zomaar een formaliteit. En hoe komen ze er bij om ons een aanwervingsexamen te doen, terwijl wij willen bevorderen.

Eerst kregen we 4 contracten van 6 maanden voor we een contract van onbepaalde duur kregen. Daarna kregen we positieve evaluaties. Hebben we ons nog niet genoeg bewezen dat we onze job kennen en goed doen?
Ik doe er aan mee, enerzijds omdat het verwacht wordt en anderzijds omdat ik het wil proberen, maar het zal toch niet simpel zijn.

En als ik even cru mag zijn… wij doen al die jaren al het werk van het niveau waar we willen naar bevorderen, maar krijgen de verloning niet. En nu gaan ze het ons nog heel moeilijk maken ook, maar geld uitgeven aan andere (nutteloze) dingen kunnen ze wel. Nog maar te zwijgen over de lonen van de mensen die boven ons staan, die ze heel gemakkelijk verdienen qua het werk dat ze maar moeten doen… zucht!

Gelukkig doe ik mijn job graag en ben ik blij dat ik elke dag iets kan doen wat ik graag doe. Bij Zoetie ligt dit anders en meer en meer geraakt die gefrustreerd, net zoals bij andere collega’s. Elke keer opnieuw geven ze ons een beetje hoop, om daarna het deksel op onze neus te krijgen.
Zo zijn er ook collega’s verplicht geweest om het werk te doen van een heel hoog niveau met de nodige verantwoordelijkheden. Weigeren mag, maar is niet aan te raden, want dan worden er negatieve evaluaties gegeven. Maar te weten dat je dezelfde job moet doen als iemand die wel is kunnen bevorderen naar dat niveau en te weten dat die tussen de € 300 Γ  € 500 per maand meer verdiend dan jou… dat wringt!

Het enige dat we willen is waardering en de juiste verloning naar werk… wordt vervolgd!

