Na een heel fijn en rustig weekend werd ik wakker op maandag met alweer hoofdpijn… stress, zorgen… een nieuwe werkweek 😦 . Al die jaren dat ik graag ging werken, dat ik mijn werk zo graag deed… waar is dat gevoel naartoe? Met een ambetante kop richting het werk… om dan (zoals verwacht) de ene na de andere die naar mijne bureau komt met de ene vraag na de andere. Vragen waar ik zelf het antwoord niet op weet, nog maar te zwijgen van hoe ik momenteel mijn werk moet doen. Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, ik zie er mij geen beginnen meer aan. Ga je bij de overste die weet het ook niet, zolang het werk maar gedaan is.

Ik zit nu al meer dan week met de handen in het haar… vraag je hulp, krijg je er geen omdat er geen ruimte is… elke dag hetzelfde: dat moet nog gebeuren, dat moet nog gebeuren…

Maandag had ik echt zoiets van… genoeg is genoeg!! Elke dag voel ik mijn energiepeil dalen, ben ik heel vaak moe, slaap ik heel veel en heb ik bijna dagelijks hoofdpijn. Ik doe lastig tegen de mini-me’s, tegen Zoetie… ik ben precies mezelf beetje bij beetje aan het verliezen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat 1 persoon het werk van 2 man moet doen. Ik heb nu voor mezelf uitgemaakt wat ik wel nog doe, wat ik niet meer doe. Gelukkig is er een collega die een deel overneemt (zonder weten van de bazin), maar ik doe het niet meer! Ik heb bepaalde taken die elke dag moeten gebeuren en gecontroleerd moeten worden en ik zal zorgen dat dit ook gebeurt, maar alles wat er bijkomt wordt niet gedaan of blijft maar liggen. Een werkdag bij ons is 7u36 en lukt het niet in die tijd dan moeten de bazen er hun conclusies maar uit trekken.

Dinsdag heb ik eens mijn beklag kunnen doen bij iemand die een trapje hoger staat dan mij en een trapje lager dan onze bazin en zij had ook zoiets van: op die manier kan je je werk niet doen, vooral niet goed doen. Alles wordt maar voor de helft afgewerkt omdat er zoveel ligt om te verwerken. Nog maar te zwijgen over problemenΒ die er elke dag bijkomen waar niemand een antwoord op heeft. Zij heeft ervoor gezorgd dat er een klein lichtpuntje komt in die donkere tunnel… hopelijk iets dat het werk vergemakkelijkt… dat zal blijken de komende dagen, maar ik hoop het… want het enige wat ik wil… isΒ terug graag gaan werken zonder al te veel zorgen.

enough-is-enough-and-its-time-for-a-change-quote-1

