Een weekje vol vierkantjes, bolletjes, streepjes… voor niks!

Laagtepuntjes…
0p het werk blijft het een nest… het is zelfs zo erg, dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Ik ben iemand die graag en veel werkt maar te is TE. Nu moet ik beetje bij beetje het werk van de halftijdse collega erbij nemen, wetende dat ik op een gewone werkdag al niet door mijn werk geraak… hoe moet ik dit dan oplossen? Stel je dan oplossingen voor… veranderen ze die achter mijne rug, door mensen die de hoeveelheid werk niet aankunnen, mijn werk te laten doen. Gevolg: de volgende dag extra werk voor mij! De laatste dagen begint mijn moed meer en meer te zakken, geraak ik gedemotiveerd en heb ik echt veel zin om te zeggen: trek er zelf uwe plan mee!!
Ondertussen was er ook vergadering… een belachelijke vergadering, die geen steek houdt! Wat telt zijn cijfers en statistieken… wat de mensen willen of niet willen, maakt niet uit… ook of het werk nu goed gedaan is of niet… als het cijfer maar goed is.

Nog zo’n “hoogtepunt” deze week… het examen! Een generieke screening om te bevorderen in niveau. Er zijn een aantal collega’s die dit examen extern gedaan hebben en ieder om beurt zeiden die: dat viel nog mee… goed oefenen op de bolletjes, vierkantjes… en aandachtig blijven op het deel ‘situatie’. Samen met 3 collega’s (waaronder Zoetie) deden wij mee aan ‘normaal’ gezien hetzelfde examen, maar dan intern. De hele week werd er geoefend op bolletje wordt vierkantje, er komt een streepje bij, er gaat een streepje weg… De eerste oefeningen zijn gemakkelijk, dan worden deze moeilijker. Op donderdag nog vlug even alle oefeningen opgelost en dat ging vrij goed, heel goed zelfs.
Op het examen kregen we eerst een voorbeeldvraag… bleek dat dus iets heel anders te zijn. Ook wel met figuren, maar echt heel moeilijk. Je zag her en der mensen in paniek, angstig kijken met de blik in hun ogen: wat is dat hier??? Hoe is dat nu mogelijk dat er op de site van Selor voorbeelden gegeven worden van hoe het examen er zal uitzien (vierkantje, bolletje) om dan op het examen totaal iets anders te krijgen?
Mijn goed gevoel ‘dat-zal-wel-lukken-met-de-bolletjes’ was direct verdwenen waardoor ik al geen goesting meer had in deel 2. We hoeven maar de helft te hebben van elk deel, maar volgens mij zal het niet voldoende zijn en zal ik nog eens naar Brussel moeten gaan 😦 .

Hoogtepuntjes…
Eindelijk heb ik een Fitbit Alta!! En die maakt mij zo gelukkig :-). Wat een leuk hebbedingetje!! Er komt zeker nog een blogje over… eerst de voorbije week verteren 😉 . Ik draag het nu al 2 dagen en ik vind het super!
In het station kregen we een gratis Cécemel… ideaal om ons examen weg te spoelen! 😉
En zagen we in de Metro dat het uur verandert dit weekend… wij dachten dat het vorig weekend was. Een grappige situatie! Ik had dat ergens op facebook gezien (niet goed naar de datum gekeken), ik tegen Zoetie: het uur verandert van ’t weekend. Tegen de mini-me’s: jullie mogen een uurtje langer opblijven, die content natuurlijk. Op zondagochtend was ik al heel vroeg wakker, geknuffeld met Zoetie, knusjes bij elkaar. Op een gegeven moment zeg ik tegen Zoetie, om zo vroeg te zijn is er toch al veel verkeer gepasseerd hier in de straat. Na het knuffelen namen we onze gsm’s… om mails te bekijken, nieuws te lezen… en mijn oog valt op het uur dat nog steeds op het ‘oude uur’ stond. Volgens Zoetie moesten we nog even geduld hebben, nochtans wetende dat het uur normaal gezien wel goed zou moeten staan. Ons nog steeds van niks bewust… blijven we in ons bedje liggen op het gemakje tot ineens Zoetie even naar het toilet gaat en terugkomt en zegt: het uur op de digibox is ook nog niet veranderd. Dan begon onze euro te vallen… dat zal toch niet van ’t weekend zijn zeker? Het was ondertussen al 8u20 en één van de mini-me’s moet op zondag om 9u klaar staan omdat die afgehaald wordt om naar de keepertraining te gaan. Dat kind vlug uit zijn bed… vlug zijn kleren aan, de boterham vlug vlug opgegeten. Allemaal gehaast en gedoe, maar leute dat we hadden 🙂 :-). Zo hebben wij dit weekend weer een extra uurtje, maar deze keer voor echt! 🙂

25 gedachtes over “Een weekje vol vierkantjes, bolletjes, streepjes… voor niks!

  1. Ik heb bij mijn job hetzelfde gevoel, het enige dat stilaan nog telt zijn de statistieken. Dat de ene na de andere langdurig ziek uitvalt, dat lijkt wel een soort te verwaarlozen bijwerking. Jammer! Ik hoop dat er voor jou beterschap komt.

    1. Wij hebben momenteel al 3 langdurige zieken… er zullen er zeker nog bijkomen als ze zo verder doen. Om moedeloos van te worden… en ik laat mijne kop niet vlug hangen, maar ik heb geen courage meer om mijn best te doen… het brengt toch niet op!

  2. O jee, heb ooit ook zo eens een test met bolletjes en streepjes moeten afleggen. Die voorbeelden waren poepsimpel en toen kwamen de ‘echte’ vragen, die van een heel ander kaliber waren en waardoor ik meteen in paniek sloeg. Ware nachtmerries zijn het die testen!

  3. Die generieke testen via Selor zijn niet evident, maar op de 1 of andere manier wel mijn ding.. Was het de screening voor niveau A? Ik heb namelijk zelf wat oefeningen opgesteld daarvoor.. Mocht je ze graag hebben, laat je het maar weten 🙂

      1. Wij staan om het punt om te vertrekken richting Gent, ik kijk morgen eens om je een mail te sturen. Op voorhand al een grote dank je wel!! 😊

  4. Flexibiliteit is een woord dat nogal snel in de mond wordt genomen, de ziekte van de tijd, ten koste van de mensen (en hun gezondheid) dus ik begrijp je frustratie hier wel. Sterkte en ik hoop dat het vroeg of laat voor jou wat los mag lopen.

  5. werken bij de overheid is ook niet alles Flavie..

    je krijgt er niet altijd waardering voor je werk..

    zorg dat je niet te veel stress krijgt..

    geniet van dit “lange” weekend

    groeten

  6. O’ zo erg op je werk. Om moedeloos van te worden. Tegenwoordig hoor je niet anders, dat alleen cijfers nog tellen. Hoe mensen zich daarbij voelen, is van ondergeschikt belang, zo blijkt maar weer.

    Ik hoorde toch ook al, dat de examens soms echt anders gaan, dan de voorbeelden van Selor 😦

  7. Wat een erge toestand op je werk, Flavie. Ik hoor de laatste tijd vaak soortgelijke verhalen. In de kantoren en op de werkvloeren worden de mensen tot het uiterste gedreven. Als het zo verder gaat belandt de helft van de bevolking nog in een gekkenhuis.
    Hopelijk heeft dat échte extra uurtje je deugd gedaan. Groetjes !

  8. Misschien een rare vraag hoor maar waarvoor heb je examen nodig dan? Jammer dat ze op je werk geen begrip tonen voor de mensen op de werkvloer. Het klinkt alsof er al genoeg collega’s omgevallen zijn en anders alsnog omvallen.

  9. Hihi oei die uurverandering ook hé, mogen ze van mij gerust afschaffen, zorgt enkel voor verwarring (en mijn lijf dat zich daar telkens aan moet aanpassen).
    Ik hoop op goede resultaten op het examen..

Laat hier een berichtje achter...

