Dat het weer het één en ander was op het werk…

Deze week werden we vanuit Brussel geïnformeerd hoe we vanaf 1 november moeten werken en welke richtlijnen er gevolgd moeten worden. We zijn al midden oktober… nog 2 weken tijd om alles zoveel mogelijk in orde te krijgen (wat zeker niet zal lukken!). Konden ze dit nu niet wat vroeger laten weten, zodat we ten minste de tijd hebben om alles in gereedheid te brengen? Van onze bazin hoef ik niks te doen, maar al de hele week zagen ze aan mijne kop: hoe gaan we dit doen, kan jij dat doen… ondertussen moet ik ook iemand helpen zodat al haar werk zo goed als gedaan is tegen 1 november… dat worden nog 2 zware weken!!

De veranderingen…

Indien er geen provisie voorzien is, worden de stukken niet verwerkt… dat wordt een heus werk de eerste weken om te zorgen dat er genoeg provisie binnenkomt en om alles bij te houden. Want ontvangen wij de gevraagde provisies niet binnen de 4 dagen worden de stukken teruggestuurd naar afzender.

Al de gegevens moeten we zelf omzetten in ons systeem… dat gaat over 816 personen, wat wil zeggen… al de gegevens (naam-adres-tel-fax-mailadres) moeten overgetypt worden in een ander systeem. Ik versta echt niet dat men dat in Brussel niet kan doen, zij hebben de lijsten met al die gegevens, volgens mij moeten die toch gemakkelijk te integreren zijn van het ene systeem naar het andere? Maar ze willen niet.

In de week van 24 oktober mogen enkel de stukken die we voor 1 november kunnen afwerken behandeld worden, al de rest moet blijven liggen. Wij krijgen gemiddeld 100 stukken per dag binnen… vanaf 24 oktober zijn het nog 6 werkdagen… moeten al die stukken blijven liggen??? En vanaf 2 november pas behandelen? Daar komen zeker nog klachten van!!

En wie weet aan welke veranderingen we ons nog mogen verwachten…

Gelukkig heb ik goede collega’s rond mij in mijn kotteke… ik heb er jaren alleen gezeten met af en toe nog een collega en sinds een goed half jaar zijn er 3 collega’s bij mij komen zitten, gelukkig stuk voor stuk toffe meiskes! 🙂
Deze week werden we zelfs getrakteerd met koffiekoeken door eentje omdat ze een vast contract gekregen heeft… als dat niet lief is!

Na een hectische week is een weekend welgekomen!
Fijn weekend! 

13 comments

  1. Onbegrijpelijk! In deze tijd nog alles manueel overtypen?
    Ik vraag me soms af? Wie beslist nu zulke dingen? Dat kost toch alleen maar extra aan het bedrijf. Niet?

Laat hier een berichtje achter...

