Onze eerste dag werden we wakker met een waterzonnetje… geen regen meer? 20160904_071128

Toen we na het ontbijt vertrokken was het wat aan het miezeren, was het zelfs koud (toen we uit België vertrokken was het zo goed als hoog zomer!).
Aan de bushalte waren er deze keer geen hangjongeren, maar oudere mannen die er maar stonden. Schuin achter de bushalte was er een gebouw waar die allemaal binnen gingen en na 5 min weer buiten (methadon??)… ook kwamen die mannen van overal… met sportschoenen, trainingbroek en sweater met kap.
De moed zonk ons al in de schoenen: moeten die allemaal de bus op? Ondertussen had ik mijn handtas al steviger rond mij gedraaid… wilden ze die stelen, dan moesten ze er mij ook maar bijnemen.
Beetje bij beetje vertrok de ene, dan de andere, zodat we er toch niet mee op de bus gingen zitten… oef!! Die mannen deden niks verkeerd  hé… maar ze zagen er stuk voor stuk uit als verslaafden en/of dronken. En ik voel mij echt niet op mijn gemak bij zo’n mensen.

Eens in de stad kon onze wandeling beginnen, een wandeling van 16 km. We zagen veel kerken, St Patricks Cathedral, veel mooie parken, St. Stephens Green, Trinity College, de vele winkelstraten.

Tussendoor aten we bij Eddie Rocket’s. We wilden oorspronkelijk iets drinken, maar toen ik de frietjes zag… vond ik die zo leuk, dat ik ineens een hongertje kreeg ;-). En ook al is het fastfood, het was echt lekker en net iets beter dan de andere gekende fastfoodketens.

Terug op krachten zetten we onze wandeling verder langs het water richting het centrum.20160904_144549

Ook zagen we een nieuwer gedeelte aan Grand Canal, een plek voor hippe mensen. Leuke terrasjes, chique restaurantjes… aan het water, heel romantisch!

20160904_135923_pano

Eens terug in het centrum besloten we terug te gaan naar het hotel, we wilden zeker voor de donker terug zijn. Omdat het te lang wachten was op de bus, besloten we te wandelen naar het hotel (2km)… tot de bus ons ineens voorbij reed (gggrrrr!!!!). De lastigste kilometers van de wandeling… de pipinood was zo hoog, dat er tijdens het wandelen niet veel gezegd geweest is. Op de pot… de grote opluchting!!

De avond brachten we samen gezellig door op onze kamer in het hotel… moe van de wandeling… blij dat we het getroffen hadden met het weer (geen regen, wel zon!!)… en veilig achter gesloten deuren.

