Kinderpraat…

De mini-me’s… 2 beginnende puberende (kleine) jongens van 11.
En af toe wordt er wel eens gepraat over uitgaan, meisjes en zoveel meer.

Meisjes en uitgaan…

Milan…

  • Mama, dat kan toch niet dat een meisje je mee uit vraagt om naar een fuif te gaan?
  • Jawel hoor, Milan dat kan wel… neem nu, er komt een meisje vragen of je mee wilt naar een fuif, wat ga je dan zeggen?
  • Nee, het is te luidruchtig…

Noach…

  • Noach, als een meisje aan jou vraagt om naar een fuif te gaan, wat ga jij zeggen?
  • Het is te zien welk meisje hé, of het een schoontje is of niet.

Op tijd thuis zijn…

Ik legde hen uit dat ze op een gegeven moment bv op woensdag- of zaterdagmiddag naar de film mogen gaan met vrienden, om dan met de bus terug naar huis te komen. Van zodra ze te laat thuis zijn, dan mogen ze de volgende keer niet mee met hun vrienden.

Milan…

  • Mama, ik ga zeker zorgen dat ik op tijd thuis ben en is de bus te laat, zal ik je iets laten weten, zodat je niet ongerust hoeft te zijn.
  • Dat is goed jongen, dat zou flink zijn van jou.

Noach…

  • Ja maar, als de bus te laat is, dan kunnen wij er toch niet aan doen dat we te laat zijn?
  • Nee Noach, dat is waar… dat kan gebeuren, maar ik zal wel controleren of de bus te laat is of niet.
  • Hoe ga je dat dan doen mama?
  • Via de app kan ik dat bekijken.
  • Ahzo… dan kunnen we ook niet te laat thuiskomen hé… zucht

Milan is lief, leeft in zijn eigen wereldje, zondert zich vaak af,
is graag op zijn gemak, is verzot op Lego.

Noach is goedlachs, krijgt graag aandacht (het liefst van zijn mama 😉),
is nieuwsgierig/leergierig, heeft vele interesses.

Tweelingbroers en zo verschillend.
De ene zo graag thuis en de andere zo graag op zwier!
Dat worden nog spannende puberjaren zowel voor hen, maar vooral voor ons 😉

PhotoGrid_1461558202345

24 gedachtes over “Kinderpraat…

  1. Spannend worden de komende jaren met je pubers zeker, Flavie. Maar volgens mij hoef jij je niet al te veel zorgen te maken. Met twee zo wijze jongens zal dat allemaal wel heel goed meevallen.

Laat hier een berichtje achter...

