Pannenkoek ReisFotoChallenge… #6

De foto-met-verhaal van deze maand…

DSCN5476

Dit jaar bezochten we het stadje Taormina (Sicilië), een stadje gebouwd tegen een berghelling.
Ezio, onze chauffeur, had ons afgezet in het centrum. Wij die graag zoveel mogelijk zien en wandelen, besloten om eerst volledig naar boven te gaan… te voet, langs de vele trappen… 336m hoog. Daarna terug naar beneden, via een andere trap… eventjes het stadje verkend om dan helemaal naar beneden te gaan, naar het strand… niet met de kabellift (voor softies 😉 ) maar ook met de trap.
Eens je beneden bent, moet je ook wel terug naar boven… weer de trappen op. Het werd ook alsmaar warmer… op sommige momenten wou ik toch dat ik net als die andere softies de kabellift had genomen… mijn kuiten stonden op springen!! Uiteindelijk wandelden we in totaal 576 hoogtemeters.

Na een onrustige nacht (ik werd alsmaar wakker van de spierpijn) hadden we een rustige dag… bezoek aan de Etna (verslagje volgt nog).  De hele dag voelde ik dat het echt niet in orde was met mijn kuiten, na een lange tijd zitten, deden die altijd veel pijn als er terug moest gewandeld worden.

Heel blij dat we terug aan het hotel waren… met pijnlijke kuiten nog eens richting de stad Catania (10km in totaal)… niet neuten, niet pleuje 😉

Eens terug in het hotel besloot ik even in het bubbelbad te gaan, in de hoop dat het deugd zou doen aan de kuiten. We hadden een badkamer met bubbelbad, zonder zelf te vragen, we kunnen er dan ook maar gebruik van maken. Het heeft even geduurd voor er bubbels waren, maar eens ze er waren, deden die zo’n deugd! Op een gegeven moment zegt Zoetie: wil je wat schuim?? Hij begint te gieten… het begint te schuimen… schuimen, schuimen… nog meer schuim… tot we op een moment zien van, nu moet dat bubbelbad hier stopgezet worden, want dat komt hier niet goed!!
Het heeft efkes geduurd voor we al het schuim weg gekregen hebben… de kraan laten lopen was geen optie want het schuimde dan nog meer… al het schuim overscheppen in de bidet en het daar dan laten weglopen.

Maar waar het nu om ging… het korte warme en heel erg schuimende bubbelbad deed deugd!
En… 1 drupje badschuim is meer dan voldoende voor een schuimend bubbelbad 🙂

10 comments

  1. Je hebt bubbels en schuim, maar bubbels en schuim is niet aan te raden, maar dat weten jullie nu inmiddels ook, hoop wel dat je erom gelachen hebt, danwel je het nu doet……

  2. Iemand heeft me ooit eens wijsgemaakt dat koud water op de spierpijnplaatsen zou helpen.. Sindsdien doe ik dat af en toe, na een zware inspanning: ff koud water op de kuiten/hamstrings/wherever en lijkt te helpen.. Of het moet toeval geweest zijn :p
    Heerlijk dat bubbelbadverhaal, ik zie jullie al bezig hahaha 🙂

Laat hier een berichtje achter...

