Over and out…

Toen ik vrijdag op het werk kwam, viel mij direct op dat De Betweter zijne bureau helemaal leeg was en dat hij zijn ventilator mee had naar huis… raar! Zou hij niet meer terugkomen?

Toen ik om de post ging, zat er een rare envelop tussen: dringend & persoonlijk tav onze bazin… toen wist ik het zeker… hij geeft er de brui aan!

In plaats dat hij niet meer komt… is meneerke 14 dagen ziek! Je moet maar durven hé. De bazin had het voelen aankomen. Donderdagavond is hij bewust naar huis gegaan met de gedachte ik kom niet meer terug.

Ondertussen had hij al 3 mails gestuurd naar de bazin… het is toch een rare hé, zei ze. Allee gij!!! Ze heeft aan verschillende mensen gevraagd, wat ze van hem vonden en iedereen zei hetzelfde… een betweter met een speciaal karakter.

Enkele situaties…

hij: hoe laat moet de post beneden zijn?
ik: ik denk om kwart voor 3, maar als je de post om half 3 naar beneden brengt, dan hebben de mensen nog genoeg tijd om alles te sorteren wat gesorteerd moet worden
hij brengt de post naar beneden om 14u

hij: hoeveel dagen moet ik minimum rekenen om een stuk af te werken?
ik: 5 werkdagen, dat is wettelijk bepaald
hij: ik reken 3 dagen

hij: ik mail alles in cc – bcc naar mezelf zodat ik alles beter kan opvolgen en zo kunnen de verzonden mails gewist worden (??).
ik: dat hoeft toch niet, je kan toch indien nodig in de verzonden mails kijken als je iets zoekt?
hij: neen, dat gaat niet, want de lijst van verzonden mails moet leeg zijn
(op die manier blijf je bezig en gaat het werk niet vooruit)

ik: als je een getuigschrift moet zoeken, schrijf je het nummer + datum op, haal je het er van tussen, schrijf het nodige er op en steek het op de juiste plaats
hij: print de vraag af, schrijft erop: mail van 08/07 om 10u30 – nr 10245 dd 01/07
ik: het is toch gemakkelijker en sneller werken om op een kladbladje enkel de nummer en datum te noteren, dan afprinten en de rest…
hij: hoe ik werk is correcter…
ik: maar ook veel trager!!!

En zo zijn er nog zovele situaties…

Met het ziekenbriefje in haar hand heeft de bazin direct gebeld naar de personeelsdienst om zijn contract onmiddellijk stop te zetten, wat niet gaat, omdat hij ziek is, nu dat ook nog. De vraag is nu, komt hij terug of niet?? Het zou mij verwonderen, dat hij na 2 weken er terug staat… in dat geval, zou het toch nog een grote durver zijn! En zeg nu zelf… om zo secuur en correct te zijn… is ziek zijn toch niet zo correct!

Ook zaten we met het probleem: wie gaat mij nu vervangen?? Met een collega dit besproken hoe we dit het best kunnen aanpakken… en het is opgelost, enkel een paar dagen in augustus, maar dat zien we dan wel.
Samen met andere collega’s gaat collega T mijn werk voor een deel doen… haar vrijdag deels opgeleid en dat meisje doet dat goed! Beetje bij beetje haar meer leren/opleiden en ik heb er een extra volwaardige vervanger bij.
Voor ik vertrok zei ik haar nog: T, ik ben blij dat jij mijn werk gaat doen, nu kan ik gerust van mijn vakantie genieten… en dat meen ik, ik was er niet gerust in!

Van de bazin kreeg ik nog mee: ontspan je maar eens…
Ofwel zag ik er heel gespannen uit… ofwel had ze zoiets van: wat een week met die rare kerel 😉

And now… I’m…

going-on-vacation
19 comments

  1. Wat een rare! En dat is nog heel zacht uitgedrukt! Je moet maar lef hebben.. Maar goed voor jou, dat je nu tenminste kan vervangen worden door iemand, die het wel goed doet.
    Niet meer denken aan de betweter!
    Nu…. genieten maar! 😉

Laat hier een berichtje achter...

