De planning van De poetsvrouw…

2015 was leuk… tof… gezellig… maar vooral druk!
Veel tijd voor plezier, maar minder tijd voor andere verplichtingen zoals het huishouden.
De wekelijkse taken (strijken-stofzuigen-afstoffen-dweilen) lukt wel. Maar de extra’s (de ramen lappen – de badkamer/keuken van boven tot onder poetsen) kosten mij te veel moeite… en ik zag het niet meer zitten.

Vorig jaar hebben we dan beslist om een poetsvrouw in dienst te nemen voor de extra taken, 4 uurtjes per maand, enkel en alleen om een beetje te ontlasten.

Ons onderbuurvrouw heeft een heel goede poetsvrouw… even nagevraagd of ze hier wou komen poetsen… geen probleem… graag zelfs!

Dus nam ik contact op met het bureau waar De Poetsvrouw mee samen werkt. Degene die de planning doet was ziek, maar die kwam de week nadien terug, bel volgende week eens terug.

Ondertussen had ik al een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk was dat De Poetsvrouw hier komt poetsen 1/maand op vrijdag.
Ik kreeg een mail terug dat normaal gezien een poetsvrouw om de 14 dagen komt of elke week… wat hier absoluut niet nodig is! Uiteindelijk bleek het geen probleem… oef!

Zoals afgesproken zou De Poetsvrouw voor het eerst komen poetsen op 15 januari. Tot ik een mail kreeg waarin stond, dat ze op die dag naar een vaste klant moest (mijn onderbuurvrouw) of ze op 22 januari mocht komen. Voor ons geen probleem.

2 dagen later  kreeg ik opnieuw een mail, dat de klant waar De Poetsvrouw om de 14 dagen op vrijdag ingepland staat, haar vanaf nu elke week wil. Mag De Poetsvrouw op maandag komen?

Ik verstond er niks meer van! De Poetsvrouw komt al meer dan een jaar elke vrijdag bij mijn onderbuurvrouw en ineens (sinds vorige week??) heeft De Poetsvrouw op vrijdag een vaste klant waardoor ze niet naar hier kan komen.

Ik ging eerst bellen, maar heb dit wijselijk niet gedaan… mijn geduld was op!! Nogmaals gemaild dat ik het niet meer begrijp… De Poetsvrouw is hier elke vrijdag… waarom zou ze speciaal op maandag moeten terugkomen??

En ineens kan De Poetsvrouw hier wel komen op vrijdag… whii!
Qua planning kon het volgens mij niet makkelijker, maar blijkbaar was het een moeilijke bevalling!

Al de poetsspullen staan klaar… ze mag komen!

90b12fba7973a95685d641da51d37317

15 comments

  1. wat een toestand… hebben hier ongeveer hetzelfde voorgehad met wit-gele kruis dat moest komen bepalen welk soort incontinentieforfait onze gehandicapte zoon kreeg. 5 maanden wachten, bellen en uitstellen. België op zijn best zeker?

  2. Proficiat met de poetsvrouw! Ik ben stikjaloers 🙂
    Zo’n bureaus en planning maken… ge zou het op den duur zelf voor hen willen gaan doen hé. Gelukkig is het in orde gekomen!

Laat hier een berichtje achter...

