Ons weekend…

Het weekend begon eigenlijk niet goed… vrijdag opgestaan met keel- en hoofdpijn. Gelukkig was het maar een korte werkdag (tot 14u)! Na het werk om boodschapjes, dan richting ons apptje en de zetel in!
De ideale moment om naar opgenomen programma’s (De Elfde van de elfde – Kroongetuige) te kijken. Ik vind het een beetje flauw op de tv. We zijn al geen grote tv-kijkers maar toch heb ik het gevoel dat er niet te veel te zien is op tv, of wel?

Zaterdag opgestaan zonder hoofdpijn (gelukkig!) maar wel nog keelpijn. Zoetie vond de hese ruwe stem sensueel… ik vond het eerder lastig en pijnlijk.
Op zaterdag werd er gepoetst/gewassen en maakte ik graag wat tijd om te bloggen en blogjes te bekijken.
Na een rustige ochtend was ik helemaal klaar voor een rustige middag… nog een beetje bloggen… samen een filmpje kijken (Reservoir Dogs)… tea-time met een koekske… om dan verder te luieren naar de avond toe.

Na een goed nachtrust voelde ik mij zondag al veel beter.
Op het gemakje opgestaan… beetje tv gekeken… blogjes gelezen… gewerkt aan een blogkalender terwijl Zoetie naar het velrijden keek… ook de nageltjes (die mij iets te kort zijn) kregen een nieuw kleurke… bekeek ik oude tijdschriften… en aten we samen met familie een kaasschotel bij Schone Moeder en Schone Vader (de allerlaatste nieuwjaarswensen… we zijn rond.. yes!!!).

Vraagje aan de mensen met groene vingers… na het uitbloeien van mijn fantastische Amaryllis… heb ik ineens 3 mooie groene blaadjes, die alsmaar langer en langer worden… wil dit zeggen dat er nog een bloem op komst is of niet? Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. Laten groeien of afknippen… ik hoor het graag!

12 gedachtes over “Ons weekend…

  1. De amarillys Flavie, niet aankomen aan de bladeren, je laat ze helemaal uitschieten soms worden ze 1,5m lang. Als ze stoppen met groeien en je ziet dat ze onderaan bruin worden met een fijn goed snijdend mesje blad per blad, van zodra ze bruin worden tegen de knol afsnijden. Dan de knol op een koele donkere plaats bewaren en proberen volgend jaar terug een bloem te voorschijn te toveren. Niet makkelijk maar het proberen waard.

  2. Zij

    Wat jammer van de hoofd- en keelpijn. Gelukkig hadden jullie een rustig weekend, zodat je hopelijk kon ‘uitzieken’. Gaat het inmiddels al wat beter met je keel?

  3. wat vond je dan van de Elfde van den Elfden? Ik vind het in elk geval weer mooie tv, maar verder kijk ik ook bijzonder weinig…
    Wat moet ik onder een blogkalender verstaan?

    1. Ondanks het zingen dat minder mijn ding is… vind ik het een mooie reeks… blij dat er weer iets op tv is die het kijken waard is.
      Blogkalender… soms schrijf ik op voorhand blogjes en heb ik geen overzicht meer wanneer ik wat in plan en zo’n blogkalender helpt mij dan om een overzicht te houden.

Laat hier een berichtje achter...

