De voorbije week…

De week begon koud… héél koud! De auto stond heel hard aangevroren… de minder leuke momenten van de komende winter… bbbrrr!
Op dinsdag kregen we daar regen bij… véél regen! Ik besloot laarsjes aan te doen… laarsjes die ik al vele jaren heb… maar dat bleek niet zo’n goed idee!
Tijdens het wandelen naar de refter (zo’n 500m schat ik) in de gietende regen kwam de zool los van mijn ene laarsje… dju! Na onhandig over en weer gesukkel, heb ik de zool er gewoon afgetrokken… gevolg: een natte voet.
In het terugkeren (ook in de gietende regen)… je kan het misschien al raden… ja, mijn andere zool ook los! Die er ook afgetrokken en met hele natte voeten op het werk toegekomen. Gelukkig had ik nog ballerina’s in de auto liggen (en was ik niet met de bus). De kousjes waren op tijd droog… eerst naar het oudercontact (de juffen zullen ook gedacht hebben… met zo’n weer ballerina’s???) en daarna rechtstreeks naar de schoenwinkel om nieuwe laarsjes… en deze keer met een heel goede zool 😉 .
Wellicht was de lijm wat verstorven, waardoor de zool heel gemakkelijk los kwam. O ja… het oudercontact was heel goed… de mini-me’s doen hun best… een fiere mama!

Woensdag was het pedagogische studiedag… Zoetie besloot ook een dagje verlof te nemen… een extra dagje samen thuis…. en wat voor een dag!
Niet vroeg opstaan voor zwemlessen, een voetbalwedstrijd of een keepertraining, maar lekker lang uitslapen…
Op het gemakje ontbijten… luieren in de pyjama… ondertussen een aantal kerstcadeautjes ingepakt (Kerst komt alsmaar dichterbij… niet te geloven!)… de schoenenkast onderhanden genomen (1x natte voeten is meer dan genoeg)… samen naar ‘Shaun the Sheep’ gekeken (een hele leuke film).
Opeens kregen we een smsje van buurvrouw J dat ze nog taart over had… jammie!!
Ondertussen was het aan het regenen… hagelen… veel zonneschijn en kregen we een hele mooie regenboog te zien… er waren zelfs 2… eentje heel lichtjes.
Rond een uur of 5 werden we verwacht bij Schone Moeder en Schone Vader om wafeltjes te eten… en we sloten onze dag af met onze favoriete serie ‘Thuis’.
Bedtijd voor de mini-me’s en leestijd voor Zoetie en mij.
We hadden een hele fijne dag samen… onze topdag van de week!
(zo mogen er meer pedagogische studiedagen zijn!)

Deze week begon ik ook aan een nieuw boek (Val der titanen – Ken Follet) en wat voor een boek! Het stond al even op mijn leeslijstje maar omdat het zo’n dik boek is, dacht ik: ik zal het wel eens lezen… maar zo blij dat ik er in begonnen ben.
Ook werden we getrakteerd op lekkers voor verjaardagen van een aantal collega’s en kregen we (zoals elk jaar) iets leuks voor de ‘Dag van het Personeel’ van de ACV. Iedereen krijgt dit, ookal ben je niet gesyndiceerd, of gesyndiceerd bij andere… een mooie geste!

23 gedachtes over “De voorbije week…

  1. Oh, bedankt voor de leestip. Als het zo’n koude winteravonden worden is dat ideaal: theetje, koekje, dekentje, boekje.
    Ik hoop dan dat Ken Follett het even meeslepend maakt als De Kathedraal. Ik zie het helemaal zitten!

      1. Liese

        mo echt? Ik heb er gelijkaardige gekocht in Bent voor 125 euro en na één jaar mogen ze in de vuilbak….zouden die van shoe discount ook een vol jaar meegaan?

      2. Ze waren in solden, van €40 naar €20. Ik heb er al veel complimenten over gehad dat ze er echt degelijk uitzien. Ik hoop dat ze langer dan een jaar meegaan want ze zitten echt heel goed!

  2. Die laarsjes waren wel een afknapper op zo’n gure dag. Maar gelukkig heb jij dat weer goed opgelost. De nieuwe zien er heel leuk uit. En een snipperdagje daar kan je alleen maar van genieten toch, dat hebben jullie ook met volle teugen gedaan.

  3. hahaha, zal wel een gek zicht geweest zijn, die ballerina’s met zo’n weer!
    Ken Follet, daar heb ik in een ver verleden ook nog een boek van gelezen. Ik herinner mij dat het een heel spannend verhaal was!

Laat hier een berichtje achter...

