Sportkriebels…

Na een rustige winterperiode ben ik volop aan het sporten geslagen…
allee, volop… voor mijn doen toch! 😉

Fatburning
Terug ga ik op regelmatige basis naar de les, een uurtje een total body work-out… super leuk om te doen en zo jammer als ik niet geweest ben… gewoon volhouden!

Crunches – squats – bridges
Door de 30-days-challenge-gekte op facebook, heb ik mijn eigen schema opgesteld met 3 oefeningen (zie hierboven – oorspronkelijk 4 oefeningen – ook de plank, maar ik kreeg er rugpijn van… wat ook de bedoeling niet is).
Ik ben begonnen met 25 crunches – 55 squats – 55 bridges en geëindigd op 135 crunches – 250 squats – 135 bridges. Wat deed ik dit graag en zo gemakkelijk… een work-out wanneer het je beste past en vooral je kan dit thuis doen.
Ik vond het zelfs jammer dat mijn schema er op zat… het weekje rust dat ik voorzien had deze week (heel belangrijk volgens Zoetie) voelde maar raar aan. Ik had het gevoel dat al mijn inspanningen verloren gingen gaan, dus heb ik enkele dagen toch een paar oefeningen gedaan… het is zonde om niks te doen.

Steps – lunges – bicycle crunches
Vanaf 1 mei begin ik aan mijn nieuw schema… te beginnen met 30 steps – 20 lunges – 20 bicycle crunches… om te eindigen met 180 steps – 150 lunges – 140 bicycle crunches.
Ik kijk er heel er naar uit om er aan te beginnen.

Badminton
Van zodra de voetbaltrainingen gedaan zijn, kan er weer elke woensdag gebadmintond worden. Ik ben benieuwd wat dit ga geven na een tijdje niet te spelen. The battle goes on…

Start 2 run
Door een pijnlijke knie laat Zoetie het afweten om aan start 2 run te beginnen. Heel jammer… maar volkomen te begrijpen. Nu zit ik hier wel met de loop-goesting (en dat voor iemand die dit absoluut niet graag doet!). Ik wil het echt graag eens proberen… en wie weet krijg ik de mini-me’s wel mee… 😉
Een vraagje aan de lopende of joggende blogger, welke app gebruiken jullie? Ik heb gezocht en véél gevonden. Ik wou de app Start 2 run met Evy Gruyaert proberen, maar daar lees ik toch veel negatieve commentaren en nu weet ik het niet goed.
Dus laat het mij weten… welke app is een aanrader!

tumblr_mj8eqgyLof1s7cu3zo1_500-980

Door het sporten…

voel ik mij zoveel beter in mijn vel…
voel ik mij zoveel energieker…
zie ik mijn lichaam zo veranderen…
vind ik het fijn om complimentjes te krijgen…

Het sporten maakt me blij! 🙂

21 gedachtes over “Sportkriebels…

  1. Sporten maakt ook mij blij,……ik hoor veel positiefs over de app Endomundo,…..ikzelf gebruik de app van myasics omdat dat gelinkt is aan mijn loopschema en ik denk dat mijn volgende loopschema ook op myasics zal zijn,…..Runkeeper heb ik helemaal in het begin gebruikt ook leuk en ik ken er ook die helemaal wild zijn van Strava,….veel keuze hé :-), probeer ze uit en dan weet je welke je fijn vindt,…..en ik kan myasics aanraden als je ook een schema wil!

  2. Goed bezig hoor! Ik zou wel wat meer willen (en misschien ook moeten) doen maar waar haal ik de tijd vandaan? Gisteren wilde ik vol goede moed gaan sporten maar was het dicht i.v.m. Koningsdag, logisch natuurlijk maar ja, het was wel de enige mogelijkheid die ik had om deze week doordeweeks te gaan sporten…

    1. Tijd is hier soms ook een groot probleem, daarom dat ik sporten zoek die ik kan doen wanneer het mij het beste past. Aan mijn schema heb ik mij heel goed kunnen houden, heel leuk om dit thuis te kunnen doen.
      Als ik wil lopen zal ik toch moeten proberen om tijd vrij te maken, wat volgens mij nog mee zal vallen aangezien er hier in de buurt een Finse piste ligt… het zal een kwestie van volhouden zijn.

  3. Ik heb de podcast van Evy ook gedownload gehad. Maar de muziek is op den duur irritant, als je langere stukken moet gaan lopen komt er veel herhaling van de liedjes. En Evy is ook niet erg exact, één minuut bij haar zit er altijd wel een aantal seconden naast. Ik noteer de minuten op een postitje, zet Endomondo op (de sportapp die ik gebruik), en volg daar de minuten. Dan weet ik exact ik hoeveel ik nog te gaan heb en hoe hard ik me nog kan geven, terwijl dat bij de podcast gokken is. Ik heb dat aftellen wel nodig 🙂

    1. Ik gebruik momenteel de app van Evy… nog steeds les 1. Ik ga het echt op mijn tempo doen, want anders hou ik het niet vol. Dat de seconden niet altijd kloppen heb ik ook al gemerkt, dus die hou ik wel in het oog. Mochten de loopkriebels mij echt te pakken krijgen, dan zal ik toch een andere app moeten gebruiken, die van Evy is al eens vastgelopen… niet handig als je al een hele tijd aan het lopen bent!

      1. Ik doe het ook op mijn tempo, ik loop elke les twee keer en tel telkens maar 1 minuut erbij. Ik zit na 5 maanden dus nog maar aan les 13…. :p

Laat hier een berichtje achter...

