Readathon… the result!

rat-logo
4 te lezen boeken op 7 dagen tijd
een totaal van 1335blz
een uitdaging of niet?

Zonder enige voorbereiding begon ik maandag aan de readathon. Ik wou mezelf niet te veel druk opleggen, het lezen moet leuk blijven, maar toch was ik benieuwd of het mij zou lukken.

Ik begon met… Ze is zoek – Emma Healy
Ik had al een aantal recensies gelezen die me heel nieuwsgierig maakten… de ideale start (dacht ik)! Wat viel dit boek tegen! Het staat geklasseerd als thriller, wat ik heel vreemd vind.
Er was totaal geen spanning… het is enkel een verhaal over een dementerende dame die op zoek gaat naar haar vriendin Elizabeth, met tussen stukken die gaan over de verdwijning van haar zus Sukey… en meer is het niet, jammer.

Als tweede boek koos ik… Bericht uit Parijs – Guillaume  Musso
Op de kaft staat dat het een thriller is en in de bib vond ik het boek bij de romans. Wat is het nu? Echt romantisch vond ik het niet, dan maar eerder een thriller.
Het verhaal komt traag op gang… maar toch lees het boek vlot. Op het einde zijn er ineens toch een aantal verrassende wendingen die het boek tot een leuk tussendoortje maakt.
Maar echt wauw vond ik het niet.

Dan was het de beurt aan… Vals alarm – Marelle Boersma
Vanaf de eerste bladzijde wil je weten wat er gaande is. Na 2 flauwe boeken, was ik blij dat ik eens een boek had, die mij zo aantrok om steeds verder en verder te lezen.
En verder gelezen heb ik… ik wou weten hoe dit boek afliep.
Een moeder die alles voor haar kind wil doen… maar toch met de rug tegen de muur staat. Een confronterend boek voor moeders in dezelfde situatie.

Het laatste boek… Vier plus één – Jojo Moyes
Van zodra je begint te lezen… blijf je maar lezen. Ik vond het echt een plezier om dit boek te lezen. Een leuk, luchtige en vlot lezende roman.

Ondanks een verwarde week (met onze feestdag op maandag) werd er (bijna) elke dag gelezen.
Er werd minder gelezen dan gepland, op sommige dagen las ik nog geen 100 blz en op vrijdag las ik zelfs niks.

Hoeveel blz heb ik deze week gelezen… een totaal van 1269blz.
Dan toch meer dan verwacht 🙂

19 comments

  1. Wauw, goed gedaan! Ik zou ook wel eens een week ‘enkel maar’ willen lezen, maar helaas zijn er te veel andere dingen te doen!
    Onlangs las ik ‘Me Before You’ van Jojo Moyes en ik heb er heel erg van genoten. Benieuwd naar meer werk van deze auteur…

  2. Dat heb je goed gedaan hoor Flavie! Meer dan ik lees in een week tijd. Ik weet niet of ik ooit zoveel bladzijden zou halen. Of ik moet er twee dagen vakantie voor nemen 😀

  3. Toch weer een puike leesprestatie, hoor. Twee op de vier boeken waren goed, dat valt dus nog wel mee.
    Momenteel lees ik een fantastisch goed geschreven thriller van Ester Verhoef. Maar haar boeken heb jij waarschijnlijk al lang uit.
    Groetjes !

Laat hier een berichtje achter...

