Ons weekend…

Na een drukke week was het weekend welgekomen en ik werd nog blijer met de minuut toen ik vernam dat de wedstrijd van zaterdag afgelast was… wat wil zeggen… lang slapen op zaterdag!! Had ik gedacht! De mini-me’s dachten er anders over… om 8u (valt eigenlijk nog mee, maar toch) waren ze al paraat om op hun nieuwe tablet te tokkelen (wat een verslaving!).
Vroeg opstaan wil zeggen tijd voor vele andere dingen, het ene al wat leuker dan het andere: wassen, stofzuigen, blogjes lezen, boek lezen (een boek die ik graag las, maar toch maar niet uitgeraakte)…

Onze buurtjes J&A hadden gevraagd of we op zaterdag eens met Zico (ons buurhondje) een wandelingetje wilden maken, omdat zij naar een familiefeestje moesten (Zico heeft last van zijn niertjes en moet af en toe eens een pipi’tje kunnen doen)… zo gezegd, zo gedaan… met veel zorg zijn we 2x een toerke gaan doen.
Zaterdagavond zijn we eentje gaan drinken bij de buurtjes en kregen we een hele mooie orchidee in een grote vaas. Een heel lief cadeautje, maar ik heb geen idee wat ik moet doen… ze in de vaas laten staan (hoe geef ik die dan water??) of haal ik ze er uit?
Ik vind ze nochtans heel mooi staan op de kast… wat zouden jullie doen?

Zondag lukte het me eindelijk om mijn boek uit te lezen… heb ik ook eens tijd gemaakt om de Flow-kalender in elkaar te steken… werden er briefjes geschreven… werd er nog een wasje gedraaid… een beetje gestreken… heb ik een beetje cola gemorst op de grond op een heel speciale manier, dat lukt mij geen 2 keer (zie foto)… heb ik af en toe eens moeten rondkijken of de mini-me’s er wel waren (die waren het hele weekend muisstil… niet gedacht dat de tablet zo’n invloed ging hebben… dus heb ik de tablet-tijd beperkt!)… en ben ik beginnen lezen in een nieuw boek ‘Jij bent het kwaad’ van Roberto Constanti, 445 blz en een klein lettertype… zou het mij lukken om hem tegen volgend weekend uit te krijgen? Dat wordt nog spannend!

10 comments

  1. Wat betreft die orchidee, volgens mij moet je de wortels gewoon een beetje nat maken, maar ik zie dat er iets omheen zit wat minder eenvoudig is. Eens vragen aan iemand die iets van bloemen kent?

    Die tablets zijn echte verslavingen. Ik hoorde van andere ouders ook al dat hun kinderen maar beperkte tijd erop mogen. Het is net als met computertijd toen ik tiener was, toen kregen kinderen die ook. Het is zo makkelijk om je leven achter een computer te verslijten!

Laat hier een berichtje achter...

