November…

hello_november
Het is niet te geloven dat we al november zijn!
Waar is al die tijd naartoe?? Het is voorbij gevlogen!

Eens het november is…

 

~ herdenken we de sterretjes aan de hemel…

Lieve A, elke dag opnieuw kruis je mijn gedachten, alsook de gedachten van vele collega’s…
Het blijft nog steeds moeilijk te geloven, moeilijk te vatten dat je er ineens niet meer bent…
Op 2 januari 2014 zagen we je voor het laatst… die sterke, ijdele en energieke vrouw…
En toen ging het heel snel berg af… we missen je! ♥

~ de mini-me’s denken al aan de sint

Gezien hun 9-jarige leeftijd zijn ze het geloof in de Sint ontgroeid. Een beetje jammer… het is zo fijn die verraste gezichtjes te zien als ze merken dat de Sint langs geweest is. Ook de stoere praat… ik ga op de schoot zitten van de Sint. Tot je ervoor staat, dan zie je de bedenkelijke gezichtjes (met hier en daar een traantje), die grote ogen trekken naar Zwarte Piet… waar ze toch een beetje bang voor zijn. Maar mini-mini-me’s worden mini-me’s…

~ denken aan de (verplichte) kerstkaartjes

Niet één van mijn favoriete bezigheden en ja ik moet er vroeg aandenken, het iets dat zo vlug uit mijn gedachten geraakt! Er zijn vele mensen die er hun werk van maken… die ze zelf maken, een sterretje hier, een tierlantijntje langs daar… ik hou het liever simpel!
Een simpel kaartje tijdig op de post… dat moet lukken!

~ de kerstcadeautjes

Zoals elk jaar opnieuw, denken we er vroeg aan en is het van: wat moeten we nu weer gaan halen? Gedurende het jaar, zijn er zovele ideeën: aja, dat of dat zou nog een leuk cadeautje zijn voor Kerst… tot het bijna Kerst is… dan zijn er plots geen ideeën meer.
Het denken kan weer beginnen in de hoop dat we op tijd leuke cadeautjes hebben!
Gelukkig moeten we er niet veel hebben!

~ wat te doen op Oudejaarsavond

Blijven we thuis of gaan we buitenshuis vieren? Vieren we het onder elkaar of met anderen? We zijn er nog niet aan uit… spannend hé 🙂

Zo bloggertjes, aan wat denken jullie als we het over november hebben?

12 comments

  1. Oh ja die kerstkaarten…. Ik heb ze altijd trouw verstuurd en afgelopen jaar niet meer, maar daar heb ik me heel schuldig over gevoelt. Hmmmmm dit jaar dan weer wel? Ik weet het nog niet…

  2. November, een maand zoals de andere. Heb daar geen speciale gevoelens bij. Kerstkaarten tot vorig jaar altijd gekocht in de winkel maar vorig jaar kaart gemaakt met Lewis erop met kerstballen rond zijn hals. 58 foto’s heb ik moeten maken eer er eentje acceptabel was en toen zei mijn schoondochter dat ze met een foto van Lewis genoeg had want dat ze die ballen kon fotoshoppen. Leve de pc!!

  3. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat het alweer november is en dus ook bijna kerst… ook hier maar eens gaan nadenken over mogelijke kadootjes voor kerst en wat we precies wanneer gaan doen… pfff…

  4. Wind, regen, guur weer… maar tevens ook plezant om het binnen gezellig te maken terwijl het buiten koud en nat is. Lekker in de zetel met een extra dekentje. Gewoon zalig de herfst!

  5. Heel herkenbaar van de kerstcadeautjes 😀 Behalve dat in november het besef komt dat het jaar bijna voorbij is, heb ik er voor de rest niet veel mee 😉

  6. ik heb eigenlijk niet zoveel verwachtingen bij het zien van november.
    Enkel herinneringen van voorbije jaren aan leuke weekends, de mooie herfstkleuren, en plezierige familie-bijeenkomsten die in deze maanden gepland staan… 😉

  7. Hier barst het gevecht om kerst tussen de verschillende partijen weer los, vreselijk. Dat is zo’n domper op de feestelijkheden. Hier wordt er ook heel duidelijk al gepland en staat mijn Evernote vol met cadeauideeën 🙂 die ik stiekem een heel jaar sprokkel 😉

  8. Kerstcadeautjes waren ook al mijn gedachten gekruist en wat doen we met oudejaar is ook een klassieker, maar help, goed dat jij het zegt van die kerstkaarten 😛

  9. Kerstkaartjes, daar zeg je wat, ik moet er dringend eens aan beginnen, aan de voorbereidingen! Ik hou het ook bij een eenvoudig kaartje, maar ik probeer voor iedereen wel een gepersonaliseerd tekstje te verzinnen, meestal ook nog in rijm.

Laat hier een berichtje achter...

