De voorbije week…

Wat een begin van de week! (diepe zucht!)
Op ons kantoor heb je de verschillende ‘takken’ zoals wij dat noemen en op een bepaalde tak is er achterstand… elke dag wordt die achterstand groter en groter (daardoor zijn we onze recup al kwijt, niet leuk!).
Onze baas denkt de ideale oplossing te hebben gevonden om de achterstand weg te werken. Ik moet het werk doen van collega A die normaal gezien aan ons loket zit…  ahnee, niet haar werk doen maar het hare erbij nemen (zijn we nu helemaal gek geworden!!). Zo kan zij helpen op een andere tak. 
Ondertussen zijn er vele veranderingen aan het gebeuren, het schrijven in boeken is echt verleden tijd, alles moet via pc en 25 programma’s, nog maar te zwijgen over hoeveel keer je moet kliken voor iets afgewerkt is (iets simpels ontwikkelen of uitwerken, zou te gemakkelijk zijn… we zijn dan ook een administratieve dienst… ook de moeilijke weg werkt!).
Dus, nu moet ik mijn werk doen, mijn collegaatje haar werk doen en als ik vraag: ja maar ja, wat als dat mij allemaal niet lukt? Dat zien we dan wel… voila!
Oh ja, we gaan ons best doen (meer kan ik ook niet doen) en we zien wel waar we uitkomen…

Door het hele gebeuren heb ik mij bijna naar het werk moeten slepen! Dit komt zelden voor, ik doe mijn werk graag maar het moet nog een beetje mens zijn (ik heb er ook maar 2 hé!).
Door het hele gedoe heb ik  maandag, dinsdag en woensdag maar halve daagjes gewerkt. Het stak mij er echt tegen! (dat gaat ook wel voorbij hoor 🙂 ). Even wat Me-time om alles te verwerken en te relativeren…meer tijd voor het huishouden, de mini-me’s, hun huiswerk… en eens een rustiger week is zeker eens welkom.

Om helemaal tot rust te komen, heb ik mij het boekje Flow Mindfullness gekocht, echt een superboek! Er zitten leuke momenten-kaartjes in, one thought a day-diary, postkaartjes… en natuurlijk ook een superactie! 8x flows + 4 Flow Specials voor € 55,60 ipv € 107,40… wel niet geldig in België! Domme toch, echt jammer! Maar dit neemt niet weg, dat ik blij ben met de aankoop.

Ook vond het ik deze week koud, grijs en guur weer! Bbrrrr… we zitten echt wel in de herfst…
’s Ochtends vertrekken in het donker, ’s avonds vlugger donker… toch niet mijn favoriete seizoen.

Natuurlijk werd er deze week ook veel gelezen, al 4 boeken van de bib uitgelezen en ik ben aan de 5e bezig, met het gevolg dat ik dringend eens naar de programma’s op de digibox moet kijken, die stapelen zich maar op. Vrijdagavond en zaterdagochtend ga ik eens een programma’s-kijken-marathon houden… er wordt niet gelezen tot ik meer dan de helft gezien heb… als dat maar goed komt ;-).

Gekocht: het boek die je als blogger (denk ik) moet hebben: Het blogboek! Ik heb er eens willekeurig in gekeken en hier en daar al handige tips gelezen… ideaal voor een leek als ik!
De film ‘The Boy in the Striped Pyjamas’ had ik een tijdje geleden opgenomen maar ik wou persé eerst het boek lezen, bij deze ligt die nu ook klaar in de boekenkast.

Voor de rest, kijk ik uit naar het weekend (nog even geduld!)… naar de programma’s-kijken-marathon… een wandeling in Nieuwpoort (als de weergoden ons goedgezind zijn natuurlijk!)… eens goed uitslapen… genieten, genieten, genieten!

11 gedachtes over “De voorbije week…

  1. Aha, het bekende ” dat doe je er toch FF erbij “.
    Als de baas/manager het zelf moet dan zijn ze in geen velde of wegen te zien.
    En het stomste is, je doet het ook nog…. todat je het niet meer kan, en dan zit jij met de gebakken peren.
    Wens je een fijn weekend, en uitkijken met dat genieten, wil je volgende week helemaal niet meer naar het werk.

  2. Ik ga dit weekend ook is op zoek naar het blogboek! Wilde het gisteren halen maar ze hadden het niet meer in de winkel hier 😦 Bummer van de drukte op je werk, extra genieten van dit weekend dan maar!

  3. Je kan maar doen wat je kan Flavie op het werk. Je niet laten opjutten, als je over je limiet gaat zal de baas ook geen medelijden hebben.
    Wat the boy in the striped pyjamas betreft, hou alvast je zakdoek klaar. Heel emotioneel, ik heb enkel de film gezien maar was uiterst sober verfilmd, zonder tierelantijntjes en daarom des te beklemmend. een echte anrader.
    Prettig weekend.

  4. ik zou het werktempo toch niet opdrijven om toch maar het werk van je collega ook af te krijgen!
    Er zijn grenzen…
    Ik heb al veel gelezen over dat blogboek, geschreven door één van de populairste blogsters onder ons. Maar een leek? Dat vind ik toch niet hoor, je leert gewoon al doende.
    Ik hou ook meer van de zomer dan van de herfst, maar als we de voorspellingen mogen geloven wordt het weekend weer nazomeren!
    Komt dus goed met die wandeling in Nieuwpoort… 😉

  5. Ik tel ook af naar vakantie (nog 3 weken werken!!), ik kan het gebruiken, ook om te lezen. Hopelijk wordt het op je werk gauw rustiger, of komen je bazen bij bezinning.

Laat hier een berichtje achter...

