Van bloembollen tot kerstversiering…

Een tijdje geleden kocht ik in de Action bloembollen (100 bloembollen voor € 2,50), echt wel een koopje (nu ik gezien heb hoeveel die kosten in een tuincentrum!).

Na wat opzoekwerk (ik heb totaal geen groene vingers, dus ja… ik moet alles nog opzoeken) gelezen dat het nu wel de moment is om de bloembollen te planten. Dus zaterdag richting een tuincentrum om een grote pot en potgrond.

Toen we toekwamen kon ik echt mijn ogen niet geloven… her en der, overal… kerstbomen, kerstballen, lichtjes, rendieren, kerstmannen(???)…!!

2 weken geleden zaten we nog in onze t-shirt op onze balkon, vorige week was het de eerste week herfstweer… en nu al denken aan kerstversiering? Geen idee of het nu aan mij ligt of niet… maar het is nog te vroeg voor kerstversiering!!

Soit, de bloembollen zijn geplant, Zoetie de ene kant van de pot en ik de andere… alles willekeurig door elkaar…  ik ben al benieuwd naar het resultaat in het voorjaar! 🙂

17 comments

  1. Ja. klopt alles wordt alweer opgebouwd. Nu moet ik ook zeggen dat ze bij onze Intratuin (Duiven) er ook een heel spektakel van maken en ze nu wel aan de slag moeten anders krijgen ze het nooit op tijd af!
    Ben benieuwd hoe je bloemen er volgend jaar uitzien!

    Fijne dag vandaag!

  2. Nooit begrpen die groene vingers, want plant het plantje of de bollen in de grond, ik houd altijd zwarte handen over. 😉
    Voor de kerstversiering is het inderdaad te vroeg, maar de gevulde speculaas ……..

  3. Ik begrijp ook nooit hoe mensen al zo vroeg kerstversiering kunnen kopen. Ben daar nog helemaal niet mee bezig. Eerst nog herfstvakantie, dan sinterklaas en dan is hetnog tijd genoeg voor de kerst.
    Hoop dat je massa’s bloemen hebt in het voorjaar.

  4. Bloembollen is altijd genieten. Vanaf het eerste groene puntje dat door de aarde prikt tot de eerste lentekleurtjes die ze ten toon spreiden.
    Nog ruim tijd genoeg om aan de Kerstversiering te denken, dat vind ik ook.

  5. zélfs voor de Sint vind ik het nog te vroeg, mensen hebben gewoon geen geduld meer. Winkels willen altijd verkopen.
    De meeste bloembollen geven hele mooie, kleurrijke bloemen vind ik. Ik denk eraan om er ook enkele in onze potten te planten

  6. Van die bollen in de bloempot ga je jaren plezier hebben. Ik heb zo ook een pot of drie, jaren geleden gevuld met bollen, en iedere lente zijn de bloemetjes daar 😉
    Kerstversiering, pfff….tegenwoordig mooi gemengd met sinterklaasartikelen 😦

  7. Damn, was beter ook naar de Action geweest, heb mijn bloembollen in de Colruyt gekocht, 11 euro voor 2 zakjes en daar zaten misschien 20 bollen in!!
    Laat de kerstperiode maar komen… als alle blaadjes van de bomen zijn, ik wil eerst nog even genieten van de herfstkleurtjes 🙂

  8. Weet je toevallig nog wat er in het pakket zat van de Action? Hier het zelfde pakket gekocht, maar heb nu tulpen, anemoon en narcis die zijn opgekomen. Dacht op jou foto te zien dat er vogelmelk en allium in zat, en nog een roze bloempje? Dan weet ik wat nog op moet komen en wat onkruid is 🙂

    1. Euhm… ik heb er geen idee van…
      Ik zag dit liggen en dacht aan diene prijs leuke bloemetjes… allium dat zegt mij wel iets, dus volgens mij zal dit er tussen zitten.
      Er staat hier ook veel groen tussen, maar volgens Schone Moeder (die wel groene vingers heeft) is het geen onkruid maar allemaal plant, bloem en stengel. 🙂

Laat hier een berichtje achter...

