September = nieuw tv seizoen!

September – de start van het nieuwe schooljaar, maar ook de start van vele nieuwe of terugkerende programma’s op tv zoals Thuis (mijn favoriete dagelijkse serie), De Rechtbank, Luk Alloo, de nieuwe fictiereeks Amateurs, Goed Volk, Geubels en de Belgen… Het mag gezegd, er zijn en worden vele mooie Vlaamse fictiereeksen gemaakt, en ook de minder ‘intellectuele’ programma’s zijn ontspannend om naar te kijken… Ik ben al benieuwd welke nieuwe programma’s er dit na- en voorjaar nog te zien zullen zijn…

En neen, wij kijken niet dagelijks uren naar tv, daar hebben we trouwens tijdens een werkweek geen tijd voor. Ik lees veel liever een goed boek na een drukke (werk)dag, pure ontspanning!
Al de programma’s die wij willen volgen, nemen wij op met de digicorder om dan op de gepaste moment te bekijken (op een luie vrijdagavond of een regenachtige koude zondag – samen onder een dekentje met een hapje – mmm chips –  heel knusjes en gezellig 🙂 !).

Zo bloggertjes, kijken jullie graag naar tv? Wat zijn jullie favoriete programma’s?

8 comments

  1. Ik kijk weinig TV, door de weeks al helemaal niet veel, wat we kijken is in het weekend.
    Strictly come dancing is weer begonnen (BBC) dit weekend. Ik kijk ook graag natuurprogramma’s. of prgramma’s over kunst, “kunst en Kitsch”. En de vrouw kijkt graag naar detectives.
    Maar soms is het ook leuk om gewoon onnozel naar de te TV te kijken en verstand op nul te hebben, zien wat er gewoon voorbij komt.

  2. Voor mij hoeft het niet te “moeilijk” te zijn op tv, een leuke quiz zoals “2 tot de 6e macht” (heb daar trouwens vorig jaar met de zoon aan mee gedaan) en blijf het leuk vinden. Nu onlangs gestart op Canvas Dokter Quirke (patholoog) en de Fjälbacka moorden (Scandinavische serie. Ook Midsommer murders kan me bekoren, al is de ene aflevering al wat beter dan de andere. Ook Vlaamse fictie is meestal schitterend zoals nu Amateurs ook door jou vermeld. ’s Avonds kijken we hier meestal ook enkel nieuws en de rest wordt ook opgespaard.

  3. Hier ook weinig tv maar er wordt veel opgenomen om dan net zoals bij jullie te kijken tijdens regendagen of op vrijdagavond om te ontstressen 🙂
    Zweedse feuilletons (bvb The bridge), Alloo, de rechtbank, Amateurs en nog het één en ander. Soms is het goed als het eens een gans weekend water giet, de digicorder staat soms (meestal) overvol 😉

  4. ik ben een fervente Tv-kijker..

    vooral de actualiteit interesseert me

    en af en toe een film..

    ” Geubels” en “de rechtbank” staan ook op mijn programma

    fijne avond Flavie

  5. ik kijk weinig tv, ook al doordat ik in de nachtploeg werk.
    Enkele programma’s (voornamelijk over muziek) neem ik wel op en kijk daarnaar als ik eens tijd heb overdag.
    Blokken is ons vaste tv-moment in de vooravond
    Als ik kan, kijk ik ook naar Vlaanderen Vakantieland, altijd plezant om nieuwe ideetjes op te doen voor een uitje

Laat hier een berichtje achter...

