De smartphone-historie…
Na veel gesukkel met de Samsung, niet kunnen opnemen als ik gebeld wordt, of een smsje willen typen, maar er verschijnt geen tekst… het nemen / bewerken van foto’s duurde ongelooflijk lang, of ging gewoon niet… had ik vorige week woensdag besloten om eens te piepen op het internet voor een nieuwe. Mijn oog viel direct op de Samsung Galaxy S3 of een Samsung Galaxy S4 mini… ik heb er totaal geen verstand van, dus heeft Zoetie prijzen en specs vergeleken… de LG Optimus G kwam er prijs-kwaliteit beter uit… domme toch, ik ben een Samsung-madam! Na er een nachtje over geslapen te hebben dan maar beslist de LG te bestellen bij Coolblue, voor 23u besteld is morgen gratis thuis bezorgd… of niet! Bleek dat er ergens een vergissing gebeurt is in de voorraad-databank… de gsm is niet meer op voorraad, de leveringstermijn is onbekend. Ondertussen in alle enthousiasme een heel erg leuk covertje gekocht natuurlijk! Dit moet mij weer overkomen (remember de e-reader??), we hadden de keuze wachten of een andere bestellen… gezocht en gevonden: de LG G2 mini, die ik echt wel wauw vind! lg-g2-mini-vanaf-21-april-in-nederland-voor-299-euro-lg-g2-mini-wit-vooraanzicht-liggendBij deze de LG G2 mini in het wit (!!) besteld… vrijdagochtend was mijn pakketje er! En wat zit er in de doos… een LG G2 mini… in het zwart! Is dit nu echt de Wet van Murphy?? Alles wat verkeerd kan gaan, gaat ook verkeerd? Het pakje heb ik vandaagย terug verzonden naar Coolblue… ik heb er mijne buik van vol! Ondertussen heb ik de LG besteld bij Vanden Borre, โ‚ฌ 11,00 goedkoper (!) en met een beetje meer geduld heb ik strakjes een LG G2 mini wit in handen!

Het goede weer…
Zalig die zomerse temperaturen! Het was echt genieten!
Lezen, spelen buiten in het zonnetje… meer van dit aub!

De hagelbui…
Bij de eerste tik hadden we het door… het is toch niet mogelijk! Ik slaap nooit nog gerust als ik weet dat het gaat onweren…
Zoetie is gelukkig nog omnium verzekerd (het jammere is dat zijn wagen maar pas in augustus gemaakt kan worden ๐Ÿ˜ฆ ), maar voor mijn VWke die al 8 jaar oud is ondertussen vind ik een omnium weggesmeten geld… wie verwacht er nu zo’n hagelbui!


De kosten voor mijn VWke lopen op tot rond de 1000 euro (nieuwe voorruit, nieuw achterlicht, nieuweย ruitenwissers en dan de vele werkuren die stukken van mensen kosten!). Is mijn VWke dit nog waard… in mijn ogen: zeker en vast, het is een goed autootje, altijd goed onderhouden, maar we moeten realistisch zijn… wat is het dan volgend jaar… remmen? nieuwe banden? Het is en blijft een oud autootje… ๐Ÿ˜ฆ
Niet goed wetende wat doen, beginnen zoeken naar een ander VWke… en tot mijn verbazing eentje gevonden van 3 jaar oud, benzine met (maar) 24000km voor een lage prijs! Niet wetende wat ik zag, gebeld naar de VW garage, bleek dat er al mensen geweest waren die geรฏnteresseerd waren.
Eerlijk gezegd ben ik zo’n schijtzak om grote beslissingen te nemen, maar gisteren had ik echt het gevoel, ik moet naar die garage! Dit gezegd en dan ook maar gedaan… en ik kan zeggen dat ik de trotse eigenaar ben van een nieuw tweedehands VWke ๐Ÿ™‚ (met een kleine omniumverzekering, want je weet maar nooit! ik heb mijn lesje nu wel geleerd!).ย Eentje waar ik nog jaren geniet van zal hebben, ook al is het een investering, maar soms moet je eens risico’s durven nemen…
Ik koopย het VWke in een erkende VW-garage, heb er een jaar garantie op, zijn vorige eigenaar is Gustaaf, een oud mensje die graag nog een laatste nieuwe auto wou… Ik denk dat ik het niet beter kan treffen.
Mijn oud VWke zal ik zelf moeten proberen te verkopen, want de garage wilt hem niet, te oud en te veel kosten. Of dit een succes wordt, geen idee! Maar we gaan het proberen en alle euro’s die we eruit halen zijn leuke extra’s om de spaarrekening terug wat op te vullen.

Na al de slapeloze nachten, zorgen en ellende hebben we een leuk vooruitzichtje voor de boeg,
wij vertrekken vrijdag een weekendje naar Barcelona!
Wat ontspanning zal ons goed doen!
Eind goed, al goed!

